Gondoltad volna, hogy egy alaposan átgondolt applikációval akár 30%-kal is növelhető az ügyfélmegtartás? Ráadásul hatékonyabb az új ügyfelek elérése is. Nem vitás, hogy az applikáció rengeteg olyan funkciót vált ki és újít meg, ami a weboldalaknál erős korlátokba ütközne.

Ma már a mindennapi ügyeink több mint 60%-át mobiltelefonon intézzük, ami azt jelenti, hogy a telefonok képernyője sok esetben nagyobb marketing értékkel bírhat, mint a hagyományos felületek. A Business Flow 8 Magazin I. évfolyam 1. számában arról írtunk, hogy miképpen változtatta meg az okostelefonok az üzleti gondolkodást, és miért érdemes mindenképpen adaptálni ezt a tudást. Aktuális cikkünkben szintén ezzel kapcsolatosan hoztunk érdekes tényt.

Hol “neteznek” az emberek?

Egy átlagos mobilhasználó naponta közel három órát tölt különböző alkalmazások használatával. Az okostelefon penetráció ilyen fokú növekedése mellett, a Statista.com 2029-re 6,4 milliárd1 felhasználót becsül.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2023-as felmérése szerint Magyarországon “összesen 5.281.628 ember használt mobil eszközt (telefont vagy tabletet), 4.535.464 PC-t otthonról és 1.917.328-en munkahelyről a három hónap során”2.

Win-win helyzet ügyfélként és vállalkozóként

Egy jó applikáció tehát sokkal több, mint egy “nice-to-have” marketing eszköz, ugyanis kényelmes megoldást biztosít azok számára, akik okostelefonon szeretnék intézni a mindennapi teendőiket, legyen szó tanulásról, ételrendelésről, edzőterem használatról és még sorolhatnánk. 

Azok a vállalkozások, amelyek felismerik, hogy a mobilalkalmazások előnyeit hogyan kamatoztathatják a szolgáltatási- és marketing folyamataik terén, komoly versenyelőnyhöz juthatnak. Ugyanis a felhasználók a mai felgyorsult világban a hatékony és egyszerű megoldásokat keresik. A gördülékeny működés és a személyre szabható felhasználói élmény a siker kulcsa, ahogy ezt egy korábbi cikkünkben is kiemeltük.

Applikáció vs. weboldal: nyerésre állnak az appok

A Similarweb legfrissebb statisztikai adatai szerint a weboldalakat átlagosan a magyar felhasználók 60,92%-a látogatja mobilról, 36,76%-a asztali számítógépről és 2,33%-a tabletről.3

Nem vitatjuk, hogy a komolyabb vállalkozásoknak szükségük van weboldalra, de ez ma már nem nyújt extrát felhasználói oldalról nézve, és egy idő után nem biztos, hogy támogatni fogja a vállalkozás növekedését.

Az applikációk többsége jóval több lehetőséget kínál egy reszponzív weboldalnál. Egy kifejezetten mobilra optimalizált alkalmazás képes kihasználni például a mobiltelefon okos funkcióit. Egy applikáción belül használhatjuk a kamerát, a helymeghatározást, az NFC funkciót és egyéb szolgáltatásokat is. Érdemes megnézni a boltban, hogy hányan használnak ma már NFC-alapú fizetést.

Az appok többsége ráadásul internetkapcsolat nélkül is használható, ami felhasználói oldalról szintén nagy előnyt jelent. 

„Egyedi applikáció fejlesztés, az ötlettől a megvalósításig”

A fenti szlogen kifejezi mindazt, amiben hiszünk. Kevés olyan iparág vagy terület van, ahol egy applikáció nem képes növelni az eredményességet. A kulcs az egyediség és a személyre szabható élmény. Ezért már az ajánlatkérés előtt, az ötlet megszületésénél segítünk kitalálni, hogy mitől lehet hiánypótló a mobilalkalmazásod.

Szakértő fejlesztői csapatunkkal eddig számtalan appot adtunk át megrendelőink részére, többek között taxi (Cabby), szállodai (Avalon Park*****), éttermi (Subdrive, CFC, Vapiano), edzőtermi (AppInGym) és üzleti (Business Flow 8) appot is.

 

Amennyiben érdekelnek a megoldásaink, vagy van egy jó ötleted, de nem tudod eldönteni, mennyire életképes, keress minket bizalommal.

 

1 Number of smartphone users worldwide 2014-2029 Published by J. Degenhard, Feb 28, 2024 | Statista.com

2 Internetes közönségmérési adatok (2023. I. negyedév) | nmhh.hu

3 Hungary Mobile vs Desktop vs Tablet Traffic Market Share, 2024. January | Similarweb.com