Akárcsak egyéb szakmákban, iparágakban, az app fejlesztés esetében is meghatározó a nulladik pont, vagyis az ajánlatkérés. Minél pontosabb képet adsz a fejlesztő partnernek az alkalmazásoddal kapcsolatos elképzeléseidről, annál pontosabb idő- és költségbecslést fogsz kapni, ami mindenkinek az előnyére válik.

Ezúttal abban nyújtunk segítséget, hogy miket érdemes átgondolnod és jól megfogalmaznod, mielőtt elküldenéd az ajánlatkérésedet a weboldalunkon vagy akár e-mailben.

1. Kezdjük az alapokkal!

A legfontosabb kérdés, hogy mi az alkalmazásod célja. Ezt több oldalról is meg lehet fogni: számodra a végső cél a bevételszerzés. Ez teljesen érthető, hiszen a legtöbb esetben applikációt befektetési céllal fejlesztünk.

De milyen célokat kell kiszolgálnia felhasználói oldalról nézve? Ha egy ételrendelő alkalmazásról beszélünk, akkor egyértelműen a megrendelések leadása. De ide sorolható egy sofőr- vagy taxi szolgáltatás, virágküldés is. Egy edzőterem esetében lehet a cél az, hogy minél többen az appon keresztül jelentkezzenek be a csoportos órákra, és redukáljuk a weboldalon, telefonon, sms-ben, Messengeren vagy szóban történő bejelentkezéseket. 

Nézz körül a piacon!

Sokan esnek abba a hibába, hogy kitalálnak egy fantasztikus appot, de nem mérik fel a piacot, hogy az ötletet mások már megvalósították-e, vagy létezik-e esetleg ahhoz hasonló. Ha van már ilyen app a piacon, akkor meg kell vizsgálni, hogy miben tudna jobb lenni a saját alkalmazásod. Ha ugyanazt tudja és a célcsoport is teljesen megegyezik, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy valóban lesz-e igény a te applikációdra.

Amennyiben az ötlet szinte ugyanaz, de a célcsoport eltér, akkor érdemes lehet belevágni. Vegyünk egy edzőtermi appot példaként, ezekből ugyanis rengeteg van. Két edzőterem célcsoportja területileg, korosztályban, viselkedésben, stílusban teljesen eltérhet. Ráadásul ha már van egy vendégköröd, akikkel erősíteni tudnád a kapcsolatot az appon keresztül, és új vendégeket is könnyebben be tudnál csábítani, akkor vágj bele.

2. Melyek az appod legfontosabb funkciói?

Az appod célja már megvan, a következő lépés a funkciók minél pontosabb leírása. Ha az edzőtermi alkalmazás példánál maradunk, akkor ilyen lehet az órarend és a szabad helyek megjelenítése, edzői profil és saját profil. De bőven lehet még tenni bele extrákat, például online tananyagokat, étrenddel kapcsolatos tanácsokat, a saját profilon belül az eredményekről statisztikákat (súlyváltozás, testzsír százalék stb.).

Ha úgy látod, hogy túl sok az ötleted, akkor sem kell megijedni. Ugyanis nem szükséges minden funkciót rögtön lefejleszteni. Erre szolgál az app életút, ami megmutatja, hogy milyen lesz az appod a publikálás pillanatában, 3-6 hónap múlva és 1-3 év távlatában.

3. A belbecs után jöhet a külcsín!

Ha már régóta ötletelsz az appodon, akkor biztosan van néhány elképzelésed az appod külsejéről is. Milyen színeket, betűtípust szeretnél használni? Milyen legyen az appod stílusa? Ha van már dizájn terved, akkor természetesen azzal már egy lépéssel beljebb vagyunk, ami nagyban gyorsítja a munkafolyamatokat. Ha nincs, az sem gond, hiszen ezért vagyunk mi, hogy segítsünk megalkotni.

4. Extra információk

Bármilyen plusz információ a segítségünkre lehet abban, hogy a lehető legpontosabb ajánlattal tudjunk szolgálni. Ha az alapokon te már régen túl vagy, és már van kész dokumentációd, drótvázad az alkalmazáshoz, akkor mindenképpen küldd el az ajánlatkéréssel együtt. Amennyiben nem rendelkezel ilyen tervekkel, akkor sincs gond, hiszen akárcsak a dizájn tervben, ezekben is segítünk.

Ha az appod megjelenése egy fontos határidőhöz kapcsolódik, mondjuk egy fesztivál idejéhez, azt szintén írd meg nekünk, hogy szem előtt tarthassuk. Az idő mellett a másik fontos kérdés pedig a költségvetés. Ha látjuk, hogy milyen keretből tudunk dolgozni, akkor arra kérdésre is választ tudunk adni, hogy milyen funkciók férnek bele és miket érdemes későbbre tartogatni. 

Mi történik az ajánlatkérés után? 

Ha sikerült a fentiek alapján elküldeni az ajánlatot, akkor arról azonnal értesítést kapsz e-mailben. Az ajánlatkérésed megérkezik az ügyfélkapcsolati kollégánkhoz, aki a csapattal egyeztetve összeállítja az ajánlatot. Ez általában 4-5 munkanapot vesz igénybe attól függően, hogy mennyire bonyolult az alkalmazás koncepciója és funkciói. Minél részletesebb az ajánlatkérés, annál gyorsabban megy a munkaórák becslése.

Első körben mindig egy indikatív ajánlatot küldünk, ami nagyságrendileg megmutatja a várható óraszámot és költségeket. A későbbi egyeztetéseket követően pedig egyre pontosabb árat tudunk kalkulálni, hiszen már mindannyian tisztábban látjuk a konkrét teendőket.

 

Amennyiben szeretnél ajánlatot kérni az alkalmazásod megvalósítására, vagy akár a tervezésre, keress minket bizalommal.