Az applikáció megvalósításának fontos momentuma az ajánlatkérés. Ugyanis ezen a ponton már az emberek többsége túl van az ötletelésen és a tervezésbe is belekóstolt. Viszont annak érdekében, hogy valóban felmérhető legyen, hogy mikor és mekkora összegből lesz az ötletből egy nagyvilág elé tárható applikáció, konzultálni kell a fejlesztő céggel. Aktuális cikkünkben betekintést nyújtunk, hogyan is zajlik az ajánlat készítés nálunk.

Eldördül a start pisztoly

Igyekszünk a lehető leghatékonyabban támogatni a leendő ügyfeleinket, ezért a Kapcsolat menüpont alatt egy egyszerű űrlap segítségével már el is küldheted nekünk a kérésedet. De természetesen az e-mail fiókodból is küldhetsz nekünk levelet az info@appsolution.hu címre.

Az űrlap kitöltését követően egy automatikus üzenetet láthatsz majd a böngésződben arról, hogy megkaptuk az üzenetet, és hamarosan a kollégánk felveszi Veled a kapcsolatot. Illetve e-mailben is küldünk egy visszaigazoló üzenetet.

Mindeközben az ajánlatkérés beérkezik hozzánk, amelyen az ügyfélkapcsolati munkatársunk dolgozni kezd. Amennyiben az ajánlat valamely részlete nem egyértelmű, akkor telefonon egyeztet az ajánlatkérővel. Milyen esetben lehet ez indokolt? Például ha nem világos, hogy szükséges fizetési funkció, de melyik fizetési megoldásban gondolkodik az ajánlatkérő (fizetési kapu vagy in-app purchase). Ugyanis egy ilyen funkció fejlesztése jelentősen emelheti az árat, amivel jobb az elején szembesülni a későbbi félreértések végett.

Az ajánlat megszületése

Az ügyfélkapcsolati munkatársunk ezt követően felviszi a belső rendszerünkbe az ajánlatkérést és annak minden részletes elemét és fontos információit, saját memójával kiegészítve, hogy a vezetőség és minden érintett nyomon követhesse annak alakulását.

A lehető legpontosabb árazás érdekében az ügyfélkapcsolati kollégánk egyeztet a vezető fejlesztőnkkel, aki szintén átnézi az ajánlatkérést, hogy felmérje, a rendelkezésre álló információ elegendő-e a munkaórák becsléséhez. Amennyiben akad még kérdéses pont, akkor ismét szükséges egyeztetni. Ilyen lehet, ha például az appot össze kell kötni egy másik rendszerrel, de szinte bármi, ami befolyásolhatja az ajánlat díját.

Amikor az ajánlatkérés teljesen tiszta és minden kérdésünk megválaszolásra került, akkor a vezető fejlesztőnk és ügyfélkapcsolati kollégánk az app összetettségének függvényében meghatározzák a munkaórákat. Ez és az óradíjak mutatják meg, hogy nagyjából mennyibe kerülne az applikáció fejlesztése.

Az ajánlatot a vezetőség átnézi és validálja, majd miután jóváhagyták, elküldjük az ajánlatkérő számára az indikatív ajánlatot. Ez az ajánlatkéréstől számítva nagyjából 4-5 munkanapot vesz igénybe.

Fontos kiemelnünk, hogy ez még mindig egy indikatív ajánlat, amely elfogadása esetén újabb egyeztetésekre lesz szükség akár személyesen vagy online. Ekkor már több kollégát is belevonhatuk a pontosabb árajánlat készítésben, illetve konzultálunk a szoftver esetleges utóéletéről is.

Előfordulhat, hogy tudunk egyszerűbb, praktikusabb megoldást egy funkcióra, amivel spórolhat az ügyfelünk, de akár olyan is megtörténhet, hogy később merül fel egy újabb funkció, ami felülírhatja az árazást.

Nettózzuk a lényeget!

Amennyiben marketingesként egy kampányt tervezel, aminek az egyik eszköze egy applikáció, vagy az új éttermednek szeretnél appot, nagyon fontos, hogy büdzsén belül maradj, aminek az alapja a tervezés. 

Miért olyan fontos, hogy pontos legyen az ajánlatkérés? Egyrészt a pénzügyi kalkuláció miatt – neked és nekünk is. Másrészt, ahogy a fentiekből látható, nagyon sok időt tudunk megspórolni azzal, ha minden információt sikerül összegyűjteni már az elején. Abban az esetben sincs tragédia természetesen, ha szükséges egyeztetni, de sokkal kevesebb kérdés merülhet fel.

Bízunk benne, hogy segíthettünk azzal, hogy rávilágítottunk a belső folyamatokra, ugyanis hiszünk abban, hogy a transzparens kommunikáció támogatja a közös munkát. Amennyiben szeretnél ajánlatot kérni, a kapcsolatfelvételi űrlapunkon keresztül, megteheted.

Ha segítségre van szükséged az ajánlatkérés kapcsán, keresd fel GYIK oldalunkat, vagy olvasd el következő cikkünket, amiben kimondottan ebben fogunk segítséget nyújtani.