A kérdés már önmagában azt feltételezi, hogy a mobil app sokkal jobb eredményeket képes hozni, mint egy weboldal. Ez önmagában nem teljesen igaz, hiszen a hatékonyság attól függ, hogy mit szeretnél elérni. Viszont amennyiben a célodat elősegíti az, ha a felhasználók napi szinten kapcsolatba kerülnek a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal, úgy mindenképpen érdemes applikáció fejlesztésen gondolkodnod.

Mélyebb elköteleződés

A weboldal előnye, hogy a széles nyilvánosság számára is elérhető, így nem szükséges különösebb elköteleződés ahhoz, hogy valaki meglátogassa, és információt szerezzen a vállalkozásodról. Ez azonban még nem jelenti azt, hogy vásárolni is fog tőled.

Ezzel szemben a mobilapp letöltői már egy lépéssel közelebb vannak hozzád, ugyanis több mint valószínű, hogy okkal töltötték le, és telepítették az applikációdat a telefonjukra. Nyitottabbak a termékedre vagy szolgáltatásodra, és egészen más üzenetekkel célozhatod meg őket. De erről majd a push értesítéseknél részletesebben kitérünk.

Offline is elérhető

A webes böngészés egyik feltétele a jól működő internetkapcsolat. Ez persze rajtad kívül álló tényező, így nem tehetsz arról, ha valaki meg szeretné nyitni a weboldaladat, de a lassú internet miatt inkább feladja. Mégis te jársz pórul a végén, hiszen az üzeneted nem jut el a célcsoportodhoz.

Az alkalmazás letöltését követően az adatok közvetlenül az eszközön tárolhatók, és már az elején meghatározhatod, hogy mely tartalmak legyenek elérhetők offline a későbbiekben.

Push értesítések

Mind közül a kedvencünk a push értesítés! Ahogy fentebb is említettük, mivel a felhasznéló letöltötte az appodat, biztosan érdeklődik a terméked és/vagy a szolgáltatásod iránt. Ennek köszönhetően jóval személyreszabottabb ajánlatokat tudsz neki küldeni, hiszen már nem vakon tapogatózol.

A mobilapp egyik előnye, hogy a különböző funkciókat helymeghatározással kombinálhatod, így valóban olyan akciókat küldhetsz a célszemélynek, ami térben is közel van hozzá. Például, ha több boltod is van, és a potenciális vásárlódat be szeretnéd csalogatni az egyikbe, számodra elegendő információ az, hogy tudod, melyik bolt közelében tartózkodik a potenciális vásárlód. Azonnal és automatikusan olyan push értesítést küldhetsz neki, hogy az adott boltban 20% kedvezménnyel vásárolhat aznap. Így sokkal nagyobb eséllyel fog a te boltodba látogatni, hiszen közel is van, és még olcsóbban is vásárolhat.

Egyedi felhasználó élmény

A mobil operációs rendszer több lehetőséget kínál a tervezőknek a vizuális és interakciós tervezés terén, ezen kívül sokkal gyorsabb működést tesz lehetővé. A felhasználói élményt nem csak a design, hanem az olyan funkciók is erősítik, mint a helymeghatározás, vagy a mobil különböző eszközeinek a használata, mint például a kamera vagy a Bluetooth.

Amennyiben úgy gondolod, hogy a terméked és/vagy a szolgáltatásod értékesítése hatékonyabban működne egy saját mobil applikációval, esetleg még kérdéseid vannak a fentiek kapcsán, keress minket bizalommal!

Forrás:

https://xd.adobe.com/ideas/principles/web-design/responsive-web-or-native-app/

https://thinkmobiles.com/blog/responsive-website-vs-mobile-app/