A legfontosabb kérdés, amit fel kell tenned magadnak, hogy mi a célod az app design megújításával. Ugyanis ezzel nem biztos, hogy minden problémád megoldódik, ráadásul az újratervezés gyakran zavarja a felhasználókat, hiszen hozzászoktak a korábbi felülethez. Éppen ezért első körben azt vizsgáljuk meg, hogy mikor érdemes újítani.

Mikor érdemes lépned?

Bár az alkalmazás funkcionalitása, betöltési ideje és stabil működése roppant fontos, az első dolog, amivel a felhasználók szembesülnek, a design. A Toptal vállalat (amely vállalkozásokat szoftvermérnökökkel, tervezőkkel kapcsol össze) szakértői szerint, a felhasználók számára az első benyomások 94%-a a design-nal kapcsolatos, és a kezdeti érdeklődés gyorsan alábbhagy, ha ez nem a megfelelő.

Elavult külső

Az évek múltával bizony egy valamikor ütősnek számító design is elavul. A trendek és a fehasználók ízlése viszonylag gyorsan változnak, emiatt előbb-utóbb az appod is frissítést igényel.

Negatív értékelések

A rossz értékelések, panaszos visszajelzések szintén azt jelezhetik, hogy változtatásra van szükség. Mi húzódik meg a negatív kritikák mögött? Ha úgy látod, hogy a design lehet az oka, akkor szintén eljött az újratervezés ideje.

Komplex struktúra

Idővel egyre több funkció kerülhet az appodba, amelyekre talán az induláskor még nem is gondoltál. Ez teljesen normális, azt jelenti, hogy folyamatosan fejleszted és a jobbra törekszel. Viszont ez egyben azt is jelentheti, hogy érdemes újragondolnod a korábban egyszerűnek és áttekinthetőnek tűnő design-t és menüstruktúrát. A lényeg, hogy továbbra is felhasználóbarát megjelenésre törekedj.

Új/megújuló arculat

Nézzünk egy közeli példát: elég furcsa lett volna, ha a Netpincér, miután tulajdonost és arculatot változtatva felvette foodpanda nevet, az applikációja továbbra is a régi színekben futott volna. Ha az arculatváltás mellett döntesz, akkor neked is figyelned kell a részletekre, illetve az ezzel járó marketing kampányra is készülnöd kell.

Hogyan vágj bele?

Jelöld meg és tartsd szem előtt a céljaidat

Tegyél fel magadnak néhány kérdést az appoddal kapcsolatosan. Milyen eredményeket szeretnél elérni? Meg tudod mondani, hogy mi a probléma a UX vagy UI design-nal? Semmiképpen ne a személyes ízlésed legyen a döntő szempont! Elemezted már a visszafordulási arányt? Tudod, hogy mely ponton hagyják el a legtöbben az appodat? Ismered a felhasználói értékeléseket? Ezekre a kérdésekre mindenképpen keresd meg a választ, mielőtt bármibe is belefognál.

UX audit

Ennek segítségével minden szükséges információt összegyűjthetsz ahhoz, hogy azonosíthatsd a meglévő design hátrányait, és megértsd, mit kell javítani a hatékonyság érdekében. Az audit eredménye egy kész útmutatót jelent a felhasználói élmény javításához.

Lehetővé teszi, hogy megértsd, hogy az emberek hogyan használják a különböző funkciókat, illetve hogy megismerd a célközönséged preferenciáit, igényeit és viselkedési mintáit. Mindezek alapján meghatározhatod az appod erősségeit és gyengeségeit, ami egy jó kiindulási pont.

Az újratervezés folyamata

Ennek során a tervező létrehoz a meglévő design és a fenti értékelésekből fakadó igények alapján egy drótvázat, amely bemutatja az összes fontos interfész elemet és az ezek között kapcsolatokat. 

Miután ez rendben van, csak utána térünk rá a vizuális megjelenésre. Tehát csak ezt követően foglalkozunk színekkel vagy betűtípusokkal. Amennyiben részletesebben érdekelnek az animációk, amelyek szintén nagyot dobnak az appodon, olvasd el legutóbbi cikkünket a témában.

Tesztelj!

Minden fejlesztés, újratervezés alapvető szakasza a tesztelés. Érdemes első körben házon belül, egy kis csoporttal tesztelni, hogy megismerd a reakciókat.

Fontos kiemelni, hogy a redesign nem egy végcél, hanem egy folyamat. Éppen ezért soha ne hagyd abba a tesztelést, a visszajelzések nyomon követését és a mobilappod fejlesztését. Amennyiben segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot, és fejlesztői csapatunk segít az appod újratervezésében. 

Kérj ajánlatot még ma!

Forrás: uxmag.com