Egyre többen vásárolnak interneten keresztül, ami a csalók számára is új lehetőségeket nyitottak, hogy különböző trükkös módszerekkel pénzt emeljenek le a gyanútlan felhasználók számlájáról. Erre jelent megoldást az úgynevezett virtuális bankkártya, más néven webkártya vagy internetkártya.

Webkártya vs. hagyományos bankkártya

A virtuális kártya minden olyan adatot tartalmaz, amit a hagyományos verzió is, vagyis a kártyatulajdonos nevét, a kibocsátó bank nevét, a bankkártya típusát, lejárat idejét és a CVC2 kódot. Viszont ezzel kizárólag interneten lehet fizetni, bolti POS terminálnál nem, ugyanis nem létezik fizikai formában.

Miért biztonságosabb a webkártya?

A csalások elkerülése érdekében a virtuális bankkártyán csak annyi pénzt érdemes tartani, amennyit valóban elköltünk az internetes vásárlások során. Ugyanis ezzel elkerülhető, hogy a webshopok több pénzt emeljenek le, mint amennyibe az adott termék vagy szolgáltatás kerül.

A hagyományos bankok is lépést tartanak

Az utóbbi években természetesen szinte minden bank arra törekedett, hogy tágítsa a szolgáltatási palettáját, hiszen a webkártyák iránti igény jelentősen növekedett. Emellett az online bankkártyás vásárlások is egyre biztonságosabbá váltak, hiszen a jelszó mellett hitelesítésre is szükség van, a vásárlásokat pedig SMS kóddal vagy mobilappon keresztül lehet jóváhagyni.

Viszont ennek ellenére is előfordulhatnak átverések, hiszen a hackerek is szorgalmasan keresik az új lehetőségeket. És mivel emiatt sokan igényelnek webkártyát, a bankoknak is lépni kellett. Ezért már a legtöbb számlacsomag mellé webkártyát is lehet kérni. A webkártya külön alszámlával rendelkezik, amit tetszőleges összeggel lehet feltölteni, és az online vásárlások során csak ehhez az alszámlához fér hozzá a webshop vagy a szolgáltató. Tehát ha az összes biztonsági intézkedésen sikerül is átverekedni magát a csalónak, maximum ahhoz az összeghez fér hozzá, amit ezen az alszámlán talál. 

Ha a saját bank mellett döntünk, annak az az előnye, hogy a főszámláról szinte minden esetben ingyenesen lehet átvezetni az elkölteni kívánt összeget. Ma már lehetőséget kínál erre az OTP, K&H, Gránit, Erste és még sorolhatnánk.

Ha a hazánkban is elérhető nemzetközi online pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó szereplőket nézzük, akkor jelenleg a PayPal, Revolut és a Wise a legnépszerűbbek. Ezen kívül a Google és az Apple is rendelkezik Wallet alkalmazással, amelyek segítségével digitalizálhatók a hagyományos bankkártyák.

Fizetési opciók az appodon

Miért fontos, hogy minél több fizetési lehetőséget kínálj az alkalmazásodon? Mert nem mindenki ismeri a márkádat, webshopodat vagy szolgáltatásodat. Nem árt, ha bebiztosítod magad, hogy nehogy valamely fizetési mód hiánya miatt kelljen lemondanod az új vásárlókról. Éppen ezért a hagyományos értelemben vett Visa, Maestro, Mastercard fizetési módok mellett érdemes a PayPal, illetve Google Pay és Apple Pay opciókat is kínálni. Ha minden vásárlód a számára legkomfortosabb megoldást választhatja, az végső soron neked válik hasznodra.