Az utóbbi évben egyre nagyobb hangsúlyt kapott a digitalizáció, és olyan vállalkozások is kénytelenek voltak gyorsítani ezen a fejlődésen, akik korábban még gyerekcipőben jártak. A vírushelyzet miatt az éttermek is kényszerhelyzetbe kerültek, és olyan nagyobb ételszállító cégekkel kezdtek együttműködésbe, mint a Bolt Food, a Wolt és a NetPincér. A nagyobb városokban lépten-nyomon kerékpáros, robogós futárokkal találkozhatunk, akik a nagyobb márkák színeiben róják az utakat. De milyen lehetőségek állnak azok az éttermek előtt, akik mindezektől függetlenül szeretnék berobbantani az online rendeléseiket és a házhozszállítást?

Mi a probléma a nagyobb ételszállítókkal?

A nagyobb értékesítési volumen reményében sokan nem látnak más alternatívát, mint csatlakozni egy jól működő ételkiszállító céghez. Viszont ezek hátránya, hogy viszonylag magas díjat számolnak fel a rendelések után, ami akár a 30%-ot is elérheti. Hiába növekedik a rendelésszám, a profit nem emelkedik ennyire meredeken. Abban pedig hiába is reménykednek az éttermek, hogy ez a jutalék idővel csökkenni fog, hiszen ezeknek a cégeknek ez az egyedüli bevételi forrásuk.

De mi van abban az esetben, ha törzsvendégeid is vannak, akik csak a felület átláthatósága és a metódus egyszerűsége miatt választják ezt a megoldást? Az ételkiszállító minden esetben bezsebeli a részesedését, hiszen ez a megállapodás része, és teljesen mindegy, hogy új vagy visszatérő vásárlókról van szó.

Gyakori probléma, hogy az ételszállító platformja nem működik hibátlanul, vagy a futár késve viszi ki a rendelést, amiről az étterem egyáltalán nem tehet. Ennek ellenére nem csak az ételszállító kap negatív kritikát, de az étterem is.

Válaszd a hibrid megoldást, és maximalizáld a profitot!

A személyre szabott mobilalkalmazások létrehozása egyszerűbb, mint valaha. Ha saját alkalmazásod van, nálad lehet az online rendelések felletti kontroll, valamint a márkádat is tovább erősítheted.

Közvetlenül kommunikálhatsz a vásárlóiddal, ami szorosabb kapcsolatot eredményez a márka és a fogyasztók között. Kuponokat és kedvezményes ajánlatokat kínálhatsz, amivel arra ösztönözheted a vásárlóidat, hogy az appon keresztül rendeljenek az éttermedtől.

Ennek ellenére nem érdemes egyből elvetni a nagyobb ételszállítókkal történő együttműködés gondolatát sem. Ebben az esetben nem hátrány, ha több vasat tartasz a tűzben. A nagyobb éttermi appok és a saját alkalmazás vegyes használata a lehető legnagyobb ügyfélkört célozza meg.

Bár elsőre a saját alkalmazás fejlesztése nagyobb költség, mint amit a 30%-os jutalék, amit az ételkiszállítónak fizetnél, hosszú távon sokkal inkább kifizetődőbb. Miért is?

  • Segít függetlenedni, így nem kerülsz kiszolgáltatott helyzetbe.
  • Bármikor bővítheted az app funkcióit, amennyiben növekszik a szolgáltatási palettád.
  • Javítja a kapcsolattartást az ügyfeleiddel, így nem akad el az információ.
  • Közvetlenül kommunikálhatsz az ügyfeleiddel, egyedi ajánlatokat kínálhatsz.
  • Kiemel a reklámzajból, és többé nem csak egy leszel a sok közül.
  • Segít törzsvásárlókat szerezni, ráadásul jutalékot sem kell fizetned utánuk.
  • Hosszú távon csökkenti a marketingköltségeidet.

Érdemes tehát átgondolni a fentieket, hiszen egy saját applikáció fejlesztése számos előnnyel járhat. Párhuzamosan használhatod a saját appodat és veheted igénybe az ételszállító szolgáltatását, így akár meg is versenyeztetheted a kettőt. Mindenképpen tartsd szem előtt, hogy míg az ételszállító viszonylag gyorsan hozhat rendeléseket, a profit alacsonyabb lesz, ezzel szemben a saját applikációd valamennyivel lassabban fog beérni, ám a profit látványosan magasabb lesz.

Milyen előnyökre tehetsz szert egy saját éttermi alkalmazással?

 

 

 

Források:

https://www.elitemcommerce.com/blog/2020/08/03/what-is-the-difference-for-food-delivery-apps-and-food-aggregator-apps/

https://www.elitemcommerce.com/blog/2020/07/27/how-to-saving-your-restaurant-brand-from-food-aggregator-just-in-30-days/

https://tacitcorporation.com/3rd-party-food-delivery-aggregators/