Sokan gondolják úgy, hogy a telefonos játékok csak a fiatalabb korosztálynak és a „kockáknak” nyújthat jó alternatívát, ha marketingről van szó. Ez az elképzelés azonban téved – egy játék rengeteget adhat hozzá az Önről kialakított képhez, ha megfelelően kihasználja a benne rejlő lehetőségeket. Lássuk, miért!

Kétségtelen az, hogy az App Store és a Google Play egyik legnépszerűbb szegmensét alkotják a különböző játékok, amelyek ráadásul változatos kínálatot nyújtanak a szórakozni vágyóknak. Hiba lenne, ha ezt a hullámot nem próbálná meglovagolni, hiszen olyan közönséget is bevonzhat egy ilyen applikációval, amelyet eddig talán nem sikerült elérnie.

Cirkuszt és kenyeret a népnek

A szórakozás iránti vágy mindenkiben fellelhető. Van, aki egy színházban szereti tölteni az estéjét, míg mások boldogan ülnek le este néhány kör League of Legendsre. A telefonos játékok azonban egészen más szegmenség képviselik a szórakoztatásnak, hiszen ezek a mobilon keresztül bármikor és bárhol könnyedén elérhetőek.

És hogy ez miért jó? Bizonyára Önnel is előfordult már, hogy hosszú órákig kellett sorban állnia az orvosnál, vagy a postán. Az ilyen időrabló tevékenységek alkalmával nem mindig könnyű megtalálni, hogy mivel üssük el az időt. Erre kínálnak remek alternatívát a mobilos játékok, amelyekkel csak úgy repül az idő, amíg végre sorra nem kerülünk.

Ha körbenéz reggelente a metrón vagy a buszon, sok esetben találkozhat ilyenkor is emberekkel, akik még kiélvezik a reggel szabad perceit és játszanak út közben. Az okos telefonok korában természetesen ez nem annyira meglepő – manapság már igen kevés olyan utast láthatunk, aki ne a telefonját nyomkodná ilyen vagy olyan okokból út közben.

De mi köze ennek a marketinghez?

Szerencsére nagyon is sok. Egy játék fejlesztésével könnyedén megmutathatja leendő vevőinek és ügyfeleinek, hogy nem csak a pénzük érdekli őket, hanem az is, hogy jól szórakozzanak. A vállalkozásról jó képet festhet egy ilyen figyelmesség, a játék iránt érdeklődők pedig így megismerhetik a cégét.

Lássunk erre egy gyakorlati példát is! Tételezzük fel, hogy Ön egy éttermet vezet, aktívan alkalmazza a közösségi médiát és rendelkezik weboldallal is. Ezeket a marketing eszközöket remekül kiegészítheti, ha tervez egy ételekhez, vagy étteremhez kapcsolódó játékot. Ezek a játékok az idők folyamán egyébként is nagy népszerűségre tettek szert, látható ez a Diner Dash és az Overcooked példájából.

Egy mobilos játékkal tehát nem csak egy jó helyet kínál arra, hogy munkaebédeket, családi összejöveteleket és randevúkat szervezzenek, hanem mindezek mellé még egy igen modern szórakozási formát is nyújthat. Az elköteleződést ráadásul nagyban segíti, ha a videojátékot az étteremmel köti össze a vendég.

Ugyanez természetesen elmondható más típusú vállalkozásokról is, nem csak az étteremről. Taxihoz például az autós játékok, míg egy hi-tech cégnél a science fiction lehet a befutó. Mielőtt azonban belevágna a fejlesztésbe érdemes egy kis piackutatást is tartania, hiszen a meglévő ügyfeleivel is szorosabbra fűzheti a viszonyt az applikációja segítségével.

Ha már elhatározta magát, hogy saját alkalmazást szeretne és ezzel is tovább növelné cége jó hírét, kérjen tőlünk árajánlatot lent vagy tekintse meg csomagajánlatainkat! Minden csomagunkhoz jár szakmai tanácsadás is, melynek során szakértő segítséget nyújtunk a tervezéshez valamint a tervei megvalósításához egyaránt.