Azzal már bizonyára ön is tisztában van, hogy a különböző weboldalak és internetes tartalmak organikus elérésének fokozásához keresőoptimalizálásra van szükség. Ugyanez elmondható az applikációkról is. Csak épp ebben az esetben nem a webes keresőre kell optimalizálni, hanem az app store-re. De lássuk, hogyan működik ez a mechanizmus a gyakorlatban!

Az optimalizálással arról gondoskodunk, hogy a találati listában az alkalmazás jobb helyen szerepeljen. Ennek köszönhetően több ember láthatja, hiszen senkinek nincs kedve végiggörgetni a hosszú sorokat. A nagyobb láthatóság pedig egyenesen elvezet a magasabb számú letöltéshez és vásárláshoz, így mindenképpen megéri rá időt és pénzt szánni.

Hogyan áll össze az optimalizálás?

Ahhoz, hogy a beállítás a várt eredményt hozza, több elemre is szükség van. Az Apple esetében különösen fontos, hogy ezek jól legyenek eltalálva, mert ez egy zártabb rendszer, ahol nehezebb a helyezést befolyásolni. A legtöbb összetevő azonban a legtöbb store esetében azonos, így nem kell teljesen sötétben tapogatózni.

Ahhoz, hogy a találatok között jobb helyre kerüljön az app, mindenek előtt szükség van egy kis kulcsszókutatásra. Ezeknek a szavaknak ugyanis mind a címben, mind a leírásban célszerű megjelennie. Ezeknek a kulcsszavaknak a felkutatásával és alkalmazásával elérhető, hogy a leggyakoribb keresések között megjelenjen majd a termék.

A kutatás során megismerhető mélyebben a célközönség. Megtudhatjuk belőle, hogy milyen problémákra keresik a megoldást, hogy mi az, amire a leggyakrabban rákeresnek. Ennek fényében pedig máris fel tudjuk ajánlani a számukra a megoldást, vagyis az Ön applikációját. Ezt a folyamatot természetesen érdemes időről időre megismételni, hogy az optimalizálás naprakész legyen.

De miért ennyire fontos optimalizálni?

Hogy szemléltethessük a választ, vegyünk alapul egy egyszerű példát! Tegyük fel, hogy éppen éttermet keres egy randevúra. Az első, amit a legtöbb ember tesz ilyenkor, hogy beírja a keresőbe a weben és a találatok között böngészve végül kiválasztja azt a helyet, ami elérhető helyen van mindkét fél számára, jó étlappal rendelkezik és a hangulata is ideális az alkalomhoz.

Ugyanez az elv működik az alkalmazások esetén is. Az esetek felében a letöltött applikációknak legalább a felét a keresőben találják meg a felhasználók. A megfelelő optimalizálással tehát máris elérhetjük a célközönség felét. A hatékonyság érdekében természetesen nem szabad megfeledkezni a hirdetések és egyéb platformokon való megjelenésről sem.

Az a kérdés persze már jóval túlmutat az optimalizáláson, hogy a leendő ügyfél letölti-e. Ehhez ugyanis már szükség van a hívogató leírásra, a megkapó képekre és a figyelemfelkeltő címre is. Innentől az ügyfelek megtartása már az alkalmazáson belül dől el.

Az app store optimalizálás tehát cseppet sem elhanyagolható eleme az alkalmazásokkal történő marketingnek. Segítségével sokkal nagyobb tömegek érhetőek el, így több emberhez juthat el az Ön vállalkozásának híre is. Éppen ezért nem is érdemes lebecsülni az ASO erejét, különösen akkor, hogyha a fejlesztés még friss és az új felhasználók érkezése még várat magára.

Ha szeretné elkészíteni egyedi és hatékony applikációját, hozzánk bizalommal fordulhat. Csomagajánlataink mellett egyedi megrendelésre is lehetőség van, ebben az esetben érdeklődjön elérhetőségeink valamelyikén. Az app elkészítése mellett gondoskodunk a megfelelő optimalizálásról is, biztosítunk szakmai tanácsadást, valamint akár specifikációk elkészítését is vállaljuk