Egyre több vállalkozás dönt a saját mobilalkalmazás mellett, mivel ezáltal nem csak szélesebb közönséget érhetnek el, de a vásárlói elköteleződést is növelhetik. Az üzeneted átadásának a leghatékonyabb módja, ha azon a felületen keresztül szólítod meg a célcsoportodat, amit a leggyakrabban használ, ami jelenleg az okostelefon.

Mielőtt teljes erőbedobással belevágnál a fejlesztésbe, érdemes végiggondolni néhány fontos tényezőt. 

Piaci körkép: a legnépszerűbb appok Magyarországon

Korábban már beszámoltunk arról, hogy melyek a legnépszerűbb kategóriák az App Store és a Google Play Áruház kínálatában világszerte. Azonban fontos megvizsgálni a legfelkapottabb hazai alkalmazásokat is, ha ezen a piacon szeretnél elindulni az ötleteddel.

A Similarweb weboldalán percek alatt rákereshetsz a haza toplistákra. Mindössze annyi a teendőt, hogy kiválasztod az adott országot, az alkalmazásokat nyújtó online boltot App Store vagy Google Play Áruház , de külön kategóriákra is szűrhetsz, mint például üzleti- vagy szórakoztatás céljára készült appok.

A fenti kép a november 11-i listát mutatja, és jól látható, hogy a koronavírus járvány milyen hatással volt a helyezésekre. Míg korábban főként a gamer appok szerepeltek az első helyeken, most az online tanulást, illetve távmunkát segítő business appok törtek fel.

Hasznos információval szolgálnak a Usage Rank és Store Rank pontok is. A Usage Rank egy algoritmus alapján ad pontozást a letöltések és tényleges használat függvényében. A Store Rank viszont az adott bolt, vagyis jelen esetben a Google Play Store pontozása.

Amennyiben már tudod, hogy milyen típusú appt tervezel a jövőben, mindeképpen keress rá az adott kategóriára is ezen a linken: https://www.similarweb.com/apps/top/google/store-rank/hu/all/top-free/

Törekedj az egyszerűségre!

A design-t meg kell előznie egy UX tervezésnek! Nézz utána, hogy melyek a legfrissebb UX és UI trendek, és gondold át, hogy miket tudsz ezek közül hasznosítani az appod esetében! A trendek esetében első körben a tartós megvalósításokat tartsd szem előtt, vagyis az alapokat. Ha bővebb információt szeretnél kapni ezekről, akkor az alábbi két cikkünkből tudsz inspirálódni:

Bevezetési stratégia: Haladj lépésről lépésre

Egy friss alkalmazást nevezhetünk egyfajta startaupnak is, és ebben a megközelítésben érdemes ellesni azt a stratégiát, ami ezen a téren nagyon jól működik. A lean stratégia az előkészítés és gyártás tapasztalataira épít, így forradalmian új menedzsment módszert kínál.

Ne próbálj minden funkciót azonnal belesűríteni az appodba, mert ezzel csak összezavarod a felhasználókat. Helyette fokozatosan csepegtesd az újdonságokat és izgalmasabbnál izgalmasabb funkciókat! Csekkold a visszajelzéseket, készítsd beharangozókat, és folyamatosan tartsd fenn az érdeklődést! Az MVP (minimum viable product) módszere pontosan ezt jelenti: hozz létre egy minimálisan működő appot, majd szépen lassan turbózd fel.

Ismerd meg a felhasználói szokásokat!

Létrehoztad az appodat, sikerült az App Store és Google Play Store “polcaira” is felkerülni, a letöltések is jól mennek, de a business csak nem működik jól. Hol lehet a hiba?

Sajnos a letöltések még nagyon kevésnek bizonyulnak a sikerre. Mindenekelőtt meg kell ismerned a felhasználói szokásokat, amelyben a fenti Similarweb tipp is sokat segít, de még ennél is mélyebb kutatást igényel. Kik tartoznak a célcsoportodba? Milyen korúak és neműek? Hol élnek? Mikor és hogyan használják a mobiljukat? Hajlandók appon keresztül fizetni? Milyen fizetési konstrukció felel meg nekik? Rávehetők arra, hogy fizetős appot használjanak? Lehet, hogy egyéb konstrukcióban kell gondolkodnod, ha profitálni szeretnél belőle? Ezekben a kérdésekben korábbi írásunk nyújthat segítséget. 

Ne feledd, hogy a kutatások és a tesztelés kéz a kézben járnak, így folyamatosan nyomon kell követned az eredményeidet, és csiszolnod kell az üzleti- és marketing stratégiádat. Amennyiben kérdésed lenne, profi csapatunk a rendelkezésedre áll az appod fejlesztésében és elindításában.