Előző cikkünkben arról írtunk, hogyan lehet egy mobil applikációval pénzt keresni. Ebben kitértünk arra, hogy mennyire fontos a hatékonyság során az, hogy az applikáció a marketing szerves részévé váljon. Ahhoz azonban, hogy ez valóban eredményes legyen, először is arra van szükség, hogy minél több ügyfélhez juthasson el az applikáción keresztül. Lássuk, hogyan lehetséges ez!

Egy alkalmazás segítségével könnyebbé válhat a brandépítés folyamata. Hogy miért fontos ez? Mert egy jól összerakott arculat sokkal inkább vonzza a potenciális partnereket. Abban a folyamatban, melynek során kapcsolatba lépnek az érdeklődők a céggel jelentős szerepe van annak, hogy mekkora bizalmat tudtunk ébreszteni bennük.

A stratégia elengedhetetlen

Mielőtt egyáltalán belevágna az alkalmazás fejlesztésébe, fontos, hogy előre meghatározott elképzelései legyenek arról, hogy kiket szeretne vele elérni. A célcsoport ismerete ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy nekik megfelelő app készüljön el.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Tegyük fel, hogy e-sportolók számára tart kurzusokat, amelyekkel fejlődhetnek a játékaikban. Ez a célcsoport leginkább fiatalokból áll, közöttük is zömében férfiakból és fiúkból. Számukra szórakoztató lehet egy mobilos játék fejlesztése vagy egy olyan applikáció, amelynek segítségével könnyebben kapcsolatba léphetnek az oktatóikkal és egymással is.

A kialakítás során is fontos, hogy a célcsoport igényeit tartsa szem előtt. A fenti példánál maradva a dizájn és a szöveges tartalmak nyelvezete lehet laza, lendületes és fiatalos. A funkciók kialakítása során az átláthatóság mellett szempont kell, legyen az is, hogy ne legyen túl egyszerű – egy e-sportoló számára ugyanis nem jelent kihívást kiigazodni egy alkalmazás felületén.

Hogyan jut el az ügyfél az applikációtól Önhöz?

Ahhoz, hogy ezt a kérdést megválaszoljuk, azt is górcső alá kell venni, hogy hogyan jut el az ügyfélhez az applikáció. A mobil piactereken több millió felhasználó fordul meg, ám ahhoz, hogy őket elérhesse, nem elég feltölteni az alkalmazást az áruházba.

Ahhoz, hogy az App Store-ban vagy épp a Google Playen megragadjuk a felhasználók figyelmét, szükséges a megfelelő keresőoptimalizálás és az érdeklődést felkeltő letöltő oldal. A címben és az applikáció leírásában mindenképpen szerepelnie kell azoknak a kulcsszavaknak, amelyekre szeretne megjelenni, és annak is ki kell belőle derülnie, hogy mire használható az app.

A saját applikáció közösségi médiában való hirdetése legalább ekkora szerepet kell, kapjon. A legtöbb felhasználó, ugyanis, még ha nem is határozta el magát letölti azt, ha érdekesnek tűnik számára. Ha pedig olyan eszközt kap a kezébe, amivel elégedett, úgy a vállalkozása iránt is könnyebben nőhet meg az érdeklődése.

Az ügyfélszerzés még könnyebb lehet, ha olyan applikációról beszélünk, amelyen keresztül a felhasználók közvetlenül elérhetik azokat a termékeket és szolgáltatásokat, amelyeket Ön kínál. Gondoljunk csak a Wish alkalmazására, amely egyike a legnépszerűbb alkalmazásoknak, hiszen nem csak olcsón juthatnak hozzá a vásárlók a termékekhez, de mindezt megtehetik akár a metrón is néhány kattintással.

A mobil applikáció kiváló marketing eszközzé válhat, amennyiben megfelelően építi be stratégiájába. Alapos tervezéssel és gondos kivitelezéssel nem csak ügyfeleinek számát gyarapíthatja, de meglévő partnereivel, vásárlóival is könnyebbé válhat majd az üzlet.

Szeretne Ön is saját mobil applikációt, amellyel még hatékonyabbá válhat az üzleti életben? Tekintse meg csomagajánlatainkat vagy érdeklődjön elérhetőségeink egyikén! Körültekintő és profi munkával segítünk még jobbá tenni vállalkozását.