Miután megvitattuk, hogy miért érdemes közösséget építeni a saját alkalmazásodon, megnézzük, hogyan is valósítható meg mindez. A közösség ápolása, valamint az, hogy lehetőséget teremts arra, hogy a felhasználók kapcsolatba léphessenek egymásnak, növeli a bizalmat és a hűséget a márkád iránt. A trükk nem az, hogy megmutasd nekik az alkalmazásod működését, hanem inkább az, hogy rávezesd őket arra, hogyan teheti jobbá az életüket. Az alábbiakban mutatunk néhány módszert, amivel te is közösséget építhetsz a saját appodon.

Ismerd meg a közönségedet!

Ha már a fejlesztéseken és hirdetéseken töröd a fejed, de még nem ismered a felhasználói igényeket, akkor nagyon rossz úton jársz. Első körben meg kell tudnod, mire van szükségük. A felhasználók szívesen megosztják az érzéseiket, tapasztalataikat, problémáikat, neked mindössze annyi a feladatod, hogy hallgass, és gyűjtsd össze az információt.

A tartalommarketing ereje

Nem véletlenül dübörög annyira manapság a tartalommarketing. Ha értéket adsz, akkor nem csak a régi ügyfeleid lojalitását erősítheted, de új ügyfeleket is elcsábíthatsz, akik bizalmat szavaznak neked, hiszen reagáltál a problémáikra. A formai és tartalmi megvalósításnak csak a képzeleted szabhat határt, készíthetsz videókat, írhatsz blogot, a lényeg, hogy ne feledkezz meg a rendszerességről.

Teremts platformot a kommunikációhoz

Az alkalmazásodon keresztül létrehozhatsz egy olyan virtuális teret, ahol az emberek kapcsolatba kerülhetnek egymással, és a közös érdeklődéssel rendelkező felhasználók csoportokba szerveződhetnek. Vegyük például a Nike futóalkalmazását, amely arra ösztönzi az embereket, hogy legyenek aktívak, motiváltak és egészségesek. Az alkalmazás lehetővé teszi a távolságkövetést, kalóriákat számol és sebességet, és már nem is igazán a sportról szól, hanem inkább az életmódról. Így tart az alkalmazás ma már többmillió aktív rajongónál.

Légy aktív a közösségi médiában!

A közösségi média platformokon való aktív jelenlét elengedhetetlen ahhoz, hogy felépítsd a saját közösségedet. Nem csak növelheted a táborodat, de visszajelzéseket is kaphatsz arra vonatkozóan, hogy milyen területeket, funkciókat érdemes még fejlesztened, sőt akár ötleteket is kaphatsz. 

Mire jó a UGC?

A user generated content, vagyis a felhasználók által létrehozott tartalom teljesen új dimenziókat nyit az appod számára. Tudd meg, hogy mi érdekli a felhasználókat, és indíts egy kampányt, ami arra ösztönzi őket, hogy megosszák a gondolataikat. Ajánlj fel nyereményt, ami nem feltétlenül pénz, hanem lehet akár egy kedvezmény, ami az alkalmazással kapcsolatos. Ha jól csinálod, az appod rengeteg szórakoztató tartalommal bővül, ami a marketing céljaid szempontjából sem utolsó szempont, ráadásul a felhasználókat is jobban megismerheted. És ezáltal nem csak a meglévő közösséget erősítheted, de új felhasználókat is bevonzhatsz.

Kérj visszajelzéseket, és kínálj jutalmat!

Használd ki, hogy sikerült közösséget építened! Bátorítsd őket arra, hogy osszák meg a véleményüket az alkalmazásodról, és ajánlj fel valamilyen jutalmat cserébe! Ha ételrendelő appod van, akkor ez lehet valamilyen kedvezmény a következő rendelésből, ha taxis alkalmazásod van, akkor lehet utazási kedvezmény.

Közösségi média gombok az appodon!

Fontos, hogy az alkalmazásod más felületeken is aktívnak tűnjön, így azok is megismerhetik, akik éppen nem használják. Tedd lehetővé a közösséged számára, hogy megosszák az appon lévő tartalmakat, és népszerűsítsék az ismerőseik körében. Hozz létre kihívásokat, vagy akár indítsd nyereményjátékot azok körében, akik a te Instagram hashtagedet használva osztják meg a történetüket. A lehetőségek száma végtelen.

Egy tökéletes mobilapp kidolgozása nem elegendő ahhoz, hogy az alkalmazásboltok élén szerepeljünk. Egy megfelelő marketing stratégia felépítése legalább annyira fontos, hiszen ezáltal megmutathatod az alkalmazásod által kínált értékeket. Ha sikerült közösséget építened, akkor ennek az előnyeit nem csak az appod élvezheti, hanem a márkád, végső soron pedig a bevételeid növekedésén figyelhető meg.

Forrás: https://appsamurai.com/how-to-build-a-community-around-your-app/