Manapság egyre nagyobb teret nyer az online vásárlás, hiszen ki sem kell mozdulnunk az ágyból ahhoz, hogy megvásároljuk a kiszemelt terméket. Ezen belül az ételek és italok internetes rendelése kiemelt figyelmet kap. Egy 2019-es globális felmérés alapján a ruhák, cipők, hobbi kellékek (könyvek, filmek és játékok) és elektronikai termékek után rögtön ez a kategória következik.

Statisztika ide vagy oda, még a kisebb városokban is számos kerékpáros-, robogós- vagy autós futárral találkozhatunk egy tíz perces séta alkalmával , szóval elég nagy a pörgés.

Elsősorban a vendégek igényeit kell szem előtt tartani, és ezt minden étterem tulajdonos nagyon jól tudja. Az ételek minőségén és a helyszín kialakításán túl azonban számos olyan igény bukkan fel, amit a modern kor hozott magával. Nézzük, milyen tényezők befolyásolják napjainkban a potenciális vendégkör döntéseit!

“Főzzünk, vagy inkább menjünk étterembe?”

Néhány évvel, de inkább egy-két évtizeddel ezelőtt valóban így hangzott el ez a kérdés. De szépen lassan beszivárgott az életünkbe a pizza rendelés, majd arra sem kellett sokat várni, hogy a fogyasztók szinte bármilyen ételt interneten keresztül rendeljenek meg. Ma inkább így hangzik a fenti kérdés: “Rendeljünk valamit, főzzünk vagy üljünk be a szokásos helyre?” Ez utóbbiról gyakran – főként a hétköznapok forgatagában – már meg is feledkeznek az emberek.

Ez persze nem azt jelenti, hogy nincsenek kedvenc éttermek és jól bevált ételek. Ezeket a legegyszerűbb egy alkalmazáson keresztül megrendelni, ahol nem is biztos, hogy sokáig válogatnak a vásárlók, hiszen a legutóbbi rendeléseket egy-két mozdulattal is újra lehet rendelni.

“Imádom az ételeiket, csak távol vannak.”

Az online rendelések világában ez nem jelenthet akadályt, ha a kedvenc éttermünk vállal kiszállítást a lakcímünkre. Amennyiben az étteremnek van saját app-ja és az rajta van a telefonunkon, gyakorlatilag percek alatt megrendelhetjük a kedvenc ételeinket, legyen szó magyaros, thai, olasz, kínai, török vagy bármilyen fogásról.

Miért nem jó alternatíva egy nagyobb ételszállító szolgáltató?

Bizonyos esetekben megoldást nyújthat egy partneri együttműködés, hiszen adott egy bevált, már előre kialakított infrastruktúra. Elérhető egy weboldal és alkalmazás, ahol megjelenik az étterem, van futárszolgálat és marketing megoldásokkal is kecsegtetnek.

Egy étterem a sok közül

A hátránya, hogy minimálisan jelenhet meg az étterem arculata. A logó, a név és az ételek, valamint ezek fotói a legtöbb esetben megjelennek, de egy önálló brandhez ez kevés.

Hirdessünk úgy, mintha nem lenne holnap

A nagyobb szolgáltatók sem feledkeznek meg a hirdetésekről, viszont nem biztos, hogy minden esetben releváns lesz a célközönségünk. Miért jelenjen meg a 11. kerületben tartózkodó személyek Facebook oldalán a 4. kerületi étterem hirdetése, ha a szállítási területen kívül esik az adott helyszín? Ez sok esetben a fogyasztók reklamációjához vezethet, ami nem is feltétlenül jut el az étterem tulajdonosához, hiszen az ételszállító felületeire érkezik.

Saját hirdetésekkel rögtön az alkalmazásra irányíthatjuk a forgalmat, sőt akár a telefonos alkalmazás letöltését népszerűsítő hirdetéseket is készíthetünk. Releváns célközönséget érhetünk el, akikből később a vendégkör is kialakul.

Költségeket tekintve nem mindegy, hogy egy adott szolgáltatási díjért cserébe mit kapunk. Ha saját magunk vágunk bele online hirdetésekbe, akkor rögtön látjuk az eredményeket, hogy mi működik és mi nem. A személyesebb hangvételű kommunikációról nem is beszélve. A vendégkör tudja, hogy ki “rejtőzik”az applikáció mögött, és ezen keresztül közvetlenül nekünk küldi az üzeneteket.

Mennyi az annyi?

Természetesen semmi nincs ingyen, így a nagyobb szolgáltatóval való együttműködés sem. Bár az elején nem kell hatalmas összegeket fizetni, rendelésenként bizonyos százalék az ételszállítót illeti.

Amennyiben saját éttermi applikációt fejlesztése mellett döntünk, az elején merülnek fel a befektetés költségei, ami az AppSolution-nél már nettó 1.400.000 – 2.500.000 forinttól elérhető. Ezt követően az alkalmazás tulajdonosaként nincsenek költségek az egyes vásárlások után.

A fejlesztés nem csak egy alkalmazást, hanem a hozzá kapcsolódó weboldalt is tartalmaz, így számtalan lehetőséggel rendelkezünk az online térben.

Az én appom, az én váram

A saját design, arculati elemek mellett egy közös adminisztrációs felületen egységesen lehet módosítani az alkalmazás és a weboldal tartalmát. Ugyanez a folyamat egy már meglévő weboldal esetén sem jelent problémát. Például kedvezményes ár esetén mindkét felületen megjelenik az új összeg, ezen kívül push üzeneteket is küldhetünk a felhasználóknak, így tulajdonképpen hirdetés nélkül értesülhetnek az akcióról.

Ha úgy érzed, hogy te is belevágnál, és saját alkalmazást szeretnél a vállalkozásod számára, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!