A mozgásszegény életmód ellensúlyozására egyre többen keresik az aktív kikapcsolódás és testmozgás lehetőségét. Az edzőtermek egymással versengve igyekeznek megszerezni és megtartani a vendégeket. A versenyben az innovatív technológiák is egyre inkább teret hódítanak. Különösen az elmúlt időszak tapasztalataiból látható, hogy aki nem tart lépést a fejlődéssel az lemarad. Kérdés, hogy edzőterem tulajdonosként vagy – marketingesként hogyan érhetjük el és tarthatjuk meg a leghatékonyabban az embereket a mai rohanó világban? Természetesen a telefonjukon keresztül!

Önmagában az, hogy az embereknek van telefonjuk, nem sok mindent jelent. Viszont ha van saját edzőtermi alkalmazásod, akkor számos lehetőség nyílik számodra a bevételszerzésre. Milyen előnyökre tehetsz szert egy saját edzőtermi appal? Máris mutatjuk!

  • Egy jól megtervezett mobilalkalmazás sokkal gyorsabb, mint egy weboldal.
  • Mindig kéznél van.
  • A mobilalkalmazások jobban személyre szabhatók.
  • Lehetőség azonnali értesítések küldésére.
  • A mobileszköz funkcióinak kihasználása (arra találták ki).
  • Képesség offline üzemmódra.
  • Új márkaélmény – extra élmény ügyfeleknek.
  • Új konverziós lehetőség – új csatorna.
  • A márka jelenléte egy kedvelt felületen („aki kimarad, lemarad”).
  • Mert nem elég, hogy az emberek mobilon élik az életüket, de az ott töltött idő 86%-ban¹ applikációkat használnak.

 

A legfontosabb azonban, hogy az ügyfeleid elégedettek legyenek, hiszen ez fogja őket arra motiválni, hogy a te appodat használják, és a te termedbe járjanak. Lássuk, hogy milyen funkciókkal csábíthatsz új vendégeket a termedbe, és mivel növelheted a meglévő vendégeid lojalitását?

Saját profil: minden egy helyen!

Szinte alap, hogy amennyiben valaki regisztrál egy alkalmazásba, akkor saját profilja lesz. A kérdés, hogy ez mennyire komplex, és hogyan lehet ezzel a viszonylag egyszerűnek tűnő dologgal növelni az élményt?

Első lépésként ilyen lehet a súly, életkor, magasság és hasonló alapok felvitele. Második lépésként az állapotfelmérés eredménye. Bár ez valószínűleg egy vendégnek sem a szíve csücske, az első kisebb sikereket követően nagy mértékben hozzátesz a felhasználói élményhez, valamint az edző számára nagyon fontos, hogy lássa, mire képes az edzett személy. Ezt az esetek nagy részében mindenképpen elkészítené az edző, viszont így mindkét fél számára bármikor elérhető.

Fejlődési napló

Mi lehet annál motiválóbb egy kezdő számára, ha látja a saját fejlődését? “Egy hónapja még 20 kg nyomás sikerült, most 26 kg.” De nem csak a kezdők, hanem a haladók számára is roppant fontos, hogy lássák, hol tartanak éppen. Legyen szó fogyásról, tömegnövelésről, szálkásításról, állóképességről, az előtte-utána eredmények vagy fotók óriási löketet adnak az edzésben. És ez végső soron az ügyfélélményhez is nagyban hozzájárul.

Fizetés az appon keresztül

A napijegy- és bérletvásárlás, kiegészítő jegyek vagy szauna bérletek vásárlása egyaránt megoldható az alkalmazásba integrált fizetési rendszeren keresztül. Senkinek nem kell azon izgulnia, hogy a nagy sietségben mikor veheti meg az edzés előtt gyorsan a bérletét, vagy ha otthon maradt a pénztárca, akkor mitévő legyen. És tegyük hozzá, aki mindent telefonon keresztül fizet, az nem igazán szeret visszaállni készpénzes fizetésre.

További előnye, hogy nem kell számolgatni, hogy mikor jár le a bérlet, hiszen az alkalmazás push üzenetet küld arról, ha meg kell újítani.

Extrák: étrend és edzésterv

De nem kizárólag bérletet lehet vásárolni az alkalmazásban. Amennyiben az edző személyre szabott étrendet állít össze, mobilon keresztül azt is meg lehet vásárolni. A telefon pedig mindig az emberek zsebében vagy táskájában van, így a bevásárlást is megkönnyíti. Hiszen ha helyes táplálkozásról beszélünk, minden ott kezdődik.

Az elmúlt egy év mindenkit ráébresztett arra, hogy nem magától értetődő az, hogy a termek mindig nyitva vannak. De ha kicsit pozitívabb oldalról közelítjük meg a helyzetet, akkor az is állandó kérdés lehet, hogy hogyan eddzen az ember, amikor éppen nyaral? Szintén probléma sokaknál, hogy rendszeresen utaznak, de emiatt nem mondanának le a heti edzésekről. Erre jelent megoldást az edzésterv megosztása. Az edzők az étrendhez hasonlóan edzésterveket is feltölthetnek a rendszerbe, vagy akár teljesen személyre szabottan megoszthatnak egyes látogatókkal, így a vendégek a világ bármely pontján elvégezhetik a gyakorlatokat. A fizetés szintén az appon keresztül történhet.

Kommunikáció

A kommunikáció szintén átláthatóbb, mintha SMS-ben, e-mailben, Messengeren vagy Viberen kellene egyeztetni. Az időpontfoglalás nagyon egyszerű: csoportos órára és személyi edzésre egyaránt lehet helyet foglalni, illetve a lemondás is az appon keresztül történik, ha bármi közbejönne. Az edzővel, edzőtársakkal chaten is lehet egyeztetni, így valóban minden az alkalmazáson történik.

Push értesítések

A push értesítések számos lehetőséget nyitnak meg előtted. Amellett, hogy a legfontosabb tudnivalókat megosztod a vendégeiddel, marketing eszközként is tekinthetsz rá. Kedvezményeket kínálhatsz, új edzésekről adhatsz hírt, csomagokat értékesíthetsz és népszerűsítheted a szolgáltatásaidat. Ráadásul ez szinte ingyen van, hiszen nem kell külön hirdetésekért fizetned.

Az edzőtermi alkalmazás még számos olyan lehetőséget kínál, amire talán még nem is gondoltál, hiszen offline sokkal nehezebb ezeket megoldani. Ilyen például a vélemények megosztása, edzők és edzések értékelése, ajánlási lehetőség, közösségi médiában történő megosztás, parkolóhely foglalás és még sorolhatnánk. Amennyiben személyre szabott edzőtermi alkalmazásban gondolkodsz, kérj egyedi ajánlatot, és közösen megálmodjuk a saját alkalmazásodat. 

¹ Flurry Analytics, Net Market Share, ComScore