A személyes-, illetve bankkártya adatok tárolása mindig kényes téma, és az emberek nem véletlenül tartanak attól, hogy valaki pénzt emel le a számlájukról. Rengeteg cikk születik arról, hogy milyen veszélyei vannak a bankkártya adatok megadásának, illetve sokan személyes tapasztalatok miatt is vonakodnak attól, hogy megadják az adataikat. A hackertámadások száma ugyanis folyamatosan növekszik, és a csalók mindig újabb és újabb megoldásokat találnak ki arra, hogy megkárosítsák a gyanútlan embereket.

Az online biztonság nagyon fontos, sőt egyre inkább kiemelten kell kezelni, hiszen a felhasználók a gyanúsnak ítélt weboldalakon, alkalmazásokban nem fogják megadni az adataikat, ami teljesen érthető. Gyakran tudáshiány áll emögött, hiszen aki digitálisan nem eléggé edukált, netán még átverés áldozata is volt valaha, nem fogja megadni az adatait egy applikációban, legyen szó banki vagy ételrendelős appról, teljesen mindegy.

Biztonságosabb a telefon tokjában tartani a bankkártyát?

A válasz erre az, hogy ez a módszer egyáltalán nem biztonságos! Kissé abszurd, hogy az emberek jelentős része inkább a pénztárcájában, a BKV bérlete mellett, igazolvány- vagy telefontokban tárolja a kárkyáját ahelyett, hogy 3-4 olyan biztonságos appban tárolná, ahonnan láthatatlanul nem tudnak leemelni pénzt az app mögött álló cégek. Ez egy olyan berögződés, amit csak edukáció és transzparencia útján lehet leküzdeni.

Miért érdemes mégis elkérni a kártyaadatokat?

A fiatalabb generáció már jóval tájékozottabb ebben a témában, illetve a kényelem és a felhasználóbarát megoldások irányába is sokkal nyitottabbak. Elég megnézni, hogy az élelmiszerboltokban hányan fizetnek a telefonjukkal, és hozzávetőlegesen milyen korcsoportba tartoznak. De nem csak rájuk jellemző, ugyanis az X és Y generáció is egyre inkább enged a kényelemnek. Számukra nem jelent gondot, ha meg kell adniuk az adataikat egy telefonos alkalmazásban.

Hogyan növelheted a bizalmat?

Egyértelmű, hogy app tulajdonosként számodra rendkívül fontos, hogy minél több felhasználó mentse a kártya adatait, hiszen ezáltal sokkal valószínűbb, hogy vásárolni fog és visszatérő vevő lesz. Az egyszerű használhatóság növeli a felhasználói élményt, és a felhasználók sokkal valószínűbb, hogy több időt töltenek az alkalmazásban.

A bizalom alapja a megfelelő technikai és szakmai háttér. A legfontosabb, hogy olyan fejlesztő céggel dolgozz együtt, aki tényleg komolyan veszi ezt a feladatot, és garantálni tudja, hogy a felhasználói-, illetve bankkártya adatok biztosan nem kerülnek harmadik fél kezébe, illetve a rendszer kódolása is megfelelő titkosítással van ellátva.

Ha megvannak az alapok, akkor már csak jól kell tudni kommunikálni. Fontos, hogy megfelelően tájékoztasd a felhasználókat az adataik kezeléséről, és most nem csak a kötelező jogi szövegek feltüntetéséről van szó. Azzal, hogy elmondod a bankkártya adatok megadásával járó előnyöket és transzparensen tájékoztatod őket az adataik védeleméről, növeled a márkád és appod iránti bizalmat.

 

Ha szeretnéd tudni, hogy milyen általános biztonsági intézkedésekre kell figyelni az app tervezés során, akkor olvasd el soron következő cikkünket, amelyet két héten belül megosztunk blogunkon és Facebook oldalunkon.