A TheVR csapatát valószínűleg keveseknek kell bemutatni, hiszen aki eddig nem is ismerte őket, a nemrégiben megjelent Forbes influenszer toplistán biztosan látta őket. Ugyanis eszerint ők ma a legértékesebb influenszerek. A rangsor egyébként az üzleti érték, énmárka erőssége, követőbázis és üzleti tevékenységek alapján állt össze.

Miért is érdekes számunkra az influencerek világa?

Nemrégiben debütált a TheVR saját mobilalkalmazása, ami elég nagyot szólt a sajtóban. Természetesen kellőképpen be is volt harangozva, és a követők nagyon várták, hogy saját maguk is letölthessék az appot.

Korábban a blogunkon folyamatosan arról írtunk, hogy miért van (vagy nincs) szüksége egy vállalkozásnak saját applikációra. Viszont arról jóval kevesebb alkalommal van szó, hogy indokolt-e, hogy influenszereknek legyen saját alkalmazásuk.

A TheVR részéről Jani meg is válaszolta ezt a kérdést a nemrégiben a Leet.hu-nak adott interjújában. A válasz röviden: indokolt. Persze nem minden esetben, de a TheVR-nak sikerült egy olyan szintre eljutnia, ahol már rengeteg csatornát kezelve sokak számára átláthatatlan lehet a content mennyiség. Az applikáció célja megoldani ezt a problémát, hogy a rajongók egy helyen követhessék az összes tartalmat. 

Nézzük a funkciókat!

Ahogy fentebb is említettük, az app elsődleges célja a tartalmak összegyűjtése, hogy a követők egy helyen mindent elérhessenek. Ezekről a Hírek menüpontban tájékozódhatunk.

Ezen kívül tartalmaz egy Menetrend menüpontot is, ahol láthatók az élőzések. Így ha valaki bekapcsolódna, tudja, hogy mikor érdemes képernyő- és internet közelben lenni. Ez egyébként egy fantasztikus ötlet ilyen mennyiségű élőzés mellett.

Mivel minden márkának érdemes saját merchandise termékeket piacra dobni, a TheVR-nál is bőven van miből válogatni. Ha rákattintunk a termékekre, akkor viszont rájövünk, hogy nem lehet megvásárolni az appon keresztül, hanem a weboldalra jutunk. Ez nem olyan nagy probléma, tekintve, hogy egy nagyon friss applikációról van szó. Örülnénk, ha minden appnak csak ennyi lenne a hiányossága. Idővel viszont érdemes lenne megoldani, hogy az appon belül is vásárolhassanak a felhasználók.

Az Inventory menüpontban különféle kedvezmény kuponokat osztanak meg, amiket bárki felhasználhat, valamint itt terveznek nyereményjátékokat is indítani.

Ez egyébként egy újabb együttműködési lehetőség lehet számukra, ha márkákkal kötnek együttműködést. Viszonylag kevés influenszer oszt meg ebben a formában kuponkódokat, legtöbben a social media csatornákon teszik.

A már “kötelezőnek” számító Értesítések menüpontban pedig nyomon követhetjük az összes friss történést.

Kik dolgoztak az appon?

Ha bárki azt hinné, hogy az app fejlesztés nem olyan komplikált, az csalódni fog. Az applikáció fejlesztésében a CodeYard volt a srácok partnere, és rengeteg munka volt vele. Fejlesztői szemmel nézve kérdéses, hogy miért tartott hosszú hónapokig a folyamat, ugyanis nem tartalmaz olyan funkciókat, ami miatt indokolt lenne. De mivel sok más feladata volt a TheVR-nak és a fejlesztő csapatnak is, így talán érthető, hogy nem tudtak napi nyolc órában csak ezzel foglalkozni.

Az app létrejöttén két Android fejlesztő, két iOS fejlesztő, két tesztelő és egy backendes is dolgozott. Ez azt jelenti, hogy minimum 6-7 szakember dolgozott rajta. Ezen kívül 31 ember segített tesztelésben és fejlesztésben tanácsokkal, majd 590 béta tesztelő szintén használta és megvizsgálta. Tehát összesen 627 ember legalább tesztelte az appot.!

Mégse sikerült megúszni a kezdeti problémákat

Mint minden “újszülött” app esetében, itt is felmerültek hibák. Ez csak amiatt lehet meglepő, mert rengetegen tesztelték az alkalmazást. De lássuk, melyek voltak ezek:

  • Az elején nem működtek a push értesítések.
  • Előfordult, hogy az app egyszerre küldött ki a felhasználóknak tíz értesítést, amik ráadásul le voltak maradva.
  • A hírfolyam hol működött, hol nem. 
  • Ugyanitt EOF hibás popup-ok jelentek meg.
  • 502-es hibaüzenetek dobódtak fel.
  • Felhasználói oldalon nem működött a Settings mentése, ami elég bosszantó tud lenni.
  • Random jelleggel egyes képek nem töltődtek be az app webshop részén.
  • Lapozásnál a Shop menüben össze-vissza nagyított a képekre.

A fenti problémák egyébként megoldódtak azóta, és jelenleg jól működik az app.

Tanulság és eredmények

Az első és legfontosabb, hogy minden appnak lehetnek gyerekbetegségei, illetve egy most induló alkalmazástól senki ne várja azt, hogy megváltja a világot. Az app egyébként azt nyújtja a csapat állításai szerint, amit megálmodtak, se többet, se kevesebbet. De biztosak vagyunk benne, hogy még rengeteg ötletük van, amiket a jövőben látni fogunk az appban.

Fontos kiemelni, hogy a TheVR úgy indított alkalmazást, hogy előtte ismerte az igényeket. Ez minden sikeres alkalmazás alapját kellene, hogy képezze. Hiszen ha nem ismered a piacot, akkor nem tudhatod, hogy milyen fogadtatása lesz az alkalmazásodnak. A letöltések számából ítélve sokan várták az appot.

Az indulás óta mindkét áruházban előkelő helyen szerepelnek az ingyenesen letölthető kategóriában, megelőzve ezzel a már ismert közösségi appokat. 

Mi nagyon szurkolunk a srácoknak, és a továbbiakban is követni fogjuk az applikáció fejlődését.