A Google Play és az App Store letöltései folyamatosan növekednek az évek előrehaladtával, ami egyáltalán nem furcsa, hiszen nem csak az okostelefon tulajdonosok száma gyarapodik, de egyre gyakrabban és több időt töltünk a mobilunk használatával, így a felhasználói szokások is változnak. Kérdés, hogy amennyiben már minden versenytársad felfedezi ebben a lehetőséget, te miért is hagynád ki?

Előző cikkünkben az App Store letöltési adatait vizsgáltuk, amit most a Google Play Áruház statisztikáival folytatunk.

Google Play vs. App Store letöltések

Első körben fontos megnézni a két platform együttes eredményeit, amit bejegyzésünk első részében bővebben taglaltunk. Az alábbi ábra viszont még ennél is tovább megy, ugyanis a jövőbeli trendeket mutatja meg:

Láthatjuk, hogy a statisztika leginkább az Android felhasználóknak kedvez. Ne feledjük, hogy a fenti diagram csak irányadó, ugyanis nem feltétlenül ivesz számításba olyan következményeket, amelyek néhány év múlva az App Store javára válhatnak, lassíthatják a Google Play letöltéseit, vagy bármilyen irányba eltolnák az egyik bolt adatait.

Google Play letöltések

A globális letöltési statisztikák után vessünk egy pillantást a Play Áruház letöltéseire. Az alábbiakban a letölthető alkalmazások számát láthatjuk:

Ahogy a fenti grafikonból is láthatjuk, a Play Áruház elérhető alkalmazásainak száma csökken 2017 végétől. Mi lehet az oka ennek? Bár a letöltések nem mutatnak zuhanást, az elérhető alkalmazások száma igen, mivel rendkívül magas a verseny, amit nem minden app képes túlélni.

Bár az App Store-ben a letöltések és az elérhető appok lassabb ütemben növekednek, ott nincs visszaesés. Így tehát kijelenthető, hogy a Play Árúház esetében a gyors növekedés hatása a fenti visszaesés, így valamelyest kiegyenlítődött a végeredmény.

A legnépszerűbb Play Áruház kategóriák

Az App Store kategóriái után a Google Play alkalmazáskategóriáit is megvizsgáljuk. Az alábbiakban megnézzük azokat az alkalmazáskategóriákat, amelyek a legmagasabb penetrációval rendelkeznek az Android-felhasználók körében:

 

  • Eszközök – 99%
  • Kommunikáció – 99%
  • Videólejátszók és szerkesztés – 96%
  • Utazás és helyi appok – 95%
  • Közösségi média – 95%
  • Fejlesztő appok – 92%
  • Zene – 88%
  • Szórakozás – 84%
  • Hírek – 81%
  • Fotózás – 75%
  • Könyvek – 70%
  • Életmód – 65%
  • Személyre szabott appok – 60%
  • Üzleti – 39%
  • Vásárlási alkalmazások – 35%
  • Időjárás – 32%
  • Sport – 30%
  • Oktatás – 28%
  • Pénzügy – 25%
  • Egészség – 23%

A fenti kategóriák egy része olyan szempontból nem releváns, hogy eleve rajta vannak az Android telefonokon. Ettől eltekintve a lista arányaiban jól mutatja, hogy milyen appokat használnak az Android-felhasználók.

Letöltések vs. használat

Bele sem gondolunk abba, hogy milyen hosszú ideig használjuk a telefonunkat, de az 5-10 perces mobilozásokat összeadva óriási számok jöhetnek ki. A kutatások szerint egy okostelefon-felhasználó naponta 2 órát és 15 percet tölt alkalmazások használatával, és egy okostelefonra 60–90 alkalmazás van telepítve.

Ahogy korábbi cikkünkben is felhívtuk rá a figyelmet, különbséget kell tennünk letöltések és tényleges használat között, ugyanis nem minden telepített appot használunk.

Az emberek a mobilidő nagy részét három alkalmazás segítségével töltik. Bár egy egy átlagos felhasználó 25 alkalmazást használ havonta, az idő a 96%-át mindössze a számára leghasznosabb tíz-tizenöt alkalmazásra fordítja.

Kulcsfontosságú, hogy ne csupán a letöltéseket akarjuk növelni, ha applikációt fejlesztünk, hanem az elköteleződésre is legyen megfelelő stratégiánk. A cél az, hogy a felhasználók nap mint nap használják az appot, adjon értéket számukra, és motiváljuk őket, hogy rendszeresen visszatérjenek.

Bízunk benne, hogy a fenti adatok segítséget nyújtanak a fejlesztés során, illetve a marketingstratégiád alapjainak a megalkotásában. Nemsokára újabb hasznos és érdekes hírekkel érkezünk az appok világából.

 

Forrás:

https://buildfire.com/app-statistics

https://www.statista.com