Az utóbbi években egyre több vállalkozás fordít figyelmet az online megjelenésre. Jelen vannak a közösségi médiában, rendelkeznek weboldallal, chatbottal, sokan pedig saját applikációt is fejlesztenek az eladások növelése érdekében.

Vedd célba az okostelefonokat!

Nem titok, hogy az okostelefonunk szinte hozzánk nőtt, és a nap 24 órájában a közelünkben van. Így tehát nem meglepő, hogy a használt eszközök megoszlása tekintetében az online térben töltött időnk nagy részét mobiltelefonon töltjük, így az asztali számítógép egyre inkább a hattérbe szorul.

A Statista.com becslései alapján 2021-re a mobilon keresztül történő internethasználat 80% fölé is emelkedhet, szemben az asztali számítógépek 20%-ával. Az alábbi grafikon azt mutatja, hogy 2021-ben várhatóan egy átlagos felhasználó naponta 155 percet internetezik mobilon keresztül, míg asztali számítógépen csupán 37 percet.

Nem is kérdés, hogy miért indokolt a mobilbarát online megjelenés. Hiszen ha nyitsz egy éttermet, de az étlapod olvashatatlan okostelefonon keresztül, vagy nem értelmezhető, hogyan kell ételt rendelni és asztalt foglalni, akkor kizárólag a szóbeszéd útján terjedő marketingben és az utcáról beeső vendégek vásárlóerejében bízhatsz.

Mi különbség a reszponzív weboldal és a mobil applikáció között?

Csakúgy, mint minden webhely, a webes fejlesztés böngészőalapú HTML oldalakból áll. Ma már szinte minden webes fejlesztésnél szem előtt tartják, hogy bármilyen eszközről felhasználóbarát élményt nyújtson. Ezt nevezzük reszponzív weboldalnak. Amennyiben ez nem valósul meg, úgy valószínűleg csekély látogatót sikerül megtartani. De nem csak a felhasználók miatt fontos a reszponzív weboldal! A Google keresője a mobilbarát weboldalakat jobban preferálja, így jobb helyezést képes elérni a weboldalad, ha valaki egy releváns kulcsszóra keres. Mivel ma már egyre többen figyelnek erre, úgy is fogalmazhatnánk, hogy nem érsz el rosszabb helyezést, és nem büntet a Google egy kedvezőtlen rangsorolással, ha erre is odafigyelsz.

Ezzel szemben a mobil alkalmazásokat a felhasználók közvetlenül a telefonjukon használják, és nem a böngészőn belül.

Melyik a hatékonyabb?

Sajnos erre nincs egyértelmű válasz, hiszen attól függ, milyen terméket/szolgáltatást, nyújtasz, és hogy ki a célcsoportod. Mindkettőnek van előnye és hátránya, de nem kérdés: amellett, hogy van applikációd, a reszponzív weboldal is kötelező. Viszont egy applikáció fejlesztésével újabb és újabb vásárlókat érhetsz el, és maximalizálhatod a profitodat.

Hogyan? Az applikáció offline is elérhető, így használat közben nem kell folyamatosan az internetkapcsolatra várni. Arról nem is beszélve, hogy egy szépen megalkotott alkalmazás milyen mértékben növeli a felhasználói élményt.

Egy korábbi bejegyzésünkben arra is rámutattunk, hogy az emberek az okostelefonon töltött idő 90%-át alkalmazások használatára fordítják, és egy átlagos okostelefon-tulajdonos havonta 30 alkalmazást használ. Ennek számos egyéb oka van a fentieken túl, hiszen egy app rengeteg olyan funkcióval bír, amivel egy weboldal nem feltétlenül. Következő bejegyzésünkben részletesen vizsgáljuk a reszponzív weboldalak és a mobilappok előnyeit és hátrányait.

 

Források:

statista.com