Az október elején történt Facebook-leállás számos biztonsági kérdést vetett fel a szolgáltató cégek és a felhasználók körében. Ugyanis a Facebook, Instagram, WhatsApp és Messenger mellett számos olyan alkalmazás is használhatatlanná vált, ahol a felhasználók a Facebook fiókjukon keresztül regisztráltak. Hogyan kerülheted el, hogy a te appod zökkenőmentesen működjön, és ne függj az ilyen szintű külső hatásoktól? Cikkünkben erre keressük a választ.

A regisztrációs felületet két szempont alapján érdemes tervezni: legyen felhasználóbarát és feleljen meg a biztonsági előírásoknak.

Hogy mennyire felhasználóbarát az alkalmazásod, már rögtön az elején kiderül. Jobban mondva ideális esetben derülne ki, hiszen a regisztrációs felületre gyakran nem fordítanak kellő figyelmet. Emiatt hiába penge az appod, ha már rögtön a regisztráció nehézkesen megy, vagy nem egyértelmű, hogy kinek mi lenne az ideális megoldás a későbbiekben.

A regisztrációs űrlapok egyszerűsítése

Valószínűleg egyetlen olyan ember sem él ezen a bolygón, aki szívesen töltene ki regisztrációs űrlapokat. Éppen ezért érdemes minél jobban leegyszerűsíteni a dolgot, természetesen a biztonsági követelményeknek megfelelően.

A gyors regisztráció jelzés értékű lehet a felhasználók számára, hogy a fejlesztők megértik, mi bosszantja őket, és tiszteletben tartják az idejüket. Az empátia a UX felépítésének egyik kulcsa. De mit jelent a „gyors regisztráció” a gyakorlatban? Mérlegeljük, mely információkat tartunk elengedhetetlennek egy fiók létrehozásához, és csak ezt kérjük – semmi mást.

Gyors és egyszerű – Mennyire biztonságos?

A regisztrációs folyamat tovább egyszerűsíthető, ha egy meglévő fiókkal lép be a felhasználó, például Facebook, Google, Twitter, Pinterest és még sorolhatnánk országonként, térségenként, hogy éppen mi a legnépszerűbb. Ezáltal a regisztráció ugyanis két kattintásos folyamattá alakítható, amennyiben a felhasználó telefonján is be van lépve a meglévő fiókjába. Itt látszik az, hogy tényleg kétféle ember létezik: aki minden fiókját szereti összekapcsolni, illetve a szkeptikusok, akik véletlenül se szeretnék, hogy bármi kapcsolat létrejöjjön két általuk használt app között.

Hátránya az ilyen regisztrációs folyamatnak, amit már korábban is említettünk, hogy amennyiben leáll vagy meghibásodik a Facebook, a Twitter vagy akár a Pinterest, az app is elérhetetlenné válhat sokak számára. De akkor mi lehet a jó megoldás?

Lassabbnak tűnik, viszont “kifizetődik”

A biztonság és kényelem kevés alkalommal szerepel ugyanabban a mondatban, de kisebb kompromisszum kötésével mindkettő megoldható. Rendkívül fontos, hogy azokra is gondolj, akik nem szeretnének meglévő fiókkal regisztrálni az appodra. De akár már a kezdőképernyőn kihangsúlyozhatod ennek a jelentőségét és biztonsági okait.

Aki ez utóbbi megoldást választja a Facebook azonosítás helyett, többek között az olyan problémákat is elkerülheti, amit az október elején történt leállás okozott, vagyis nem kell attól tartani, hogy a gigacég leállása fenyegetheti az app használatát. Erről korábbi cikkünkben ejtettünk szót bővebben. 

Tipp: Ha szeretnéd egyszerűbbé tenni a regisztrációt és a belépést, akkor lehetőleg ne felhasználónevet kérj, hanem e-mail címet. Miért? Sokkal egyszerűbb megjegyezni később, ráadásul a regisztrációkor sem kell azon stresszelni, hogy az ötödik próbálkozásra begépelt név is foglalt.

A mobilappod UX tervezésénél mindenképpen érdemes megfontolnod a fentieket, hiszen ahogy már hangsúlyoztuk, ez az első kép, amivel a felhasználók találkoznak. Amennyiben segítségre van szükséged a fejlesztésnél, keress minket bizalommal.

Kérj ajánlatot még ma!

Forrás: usabilitygeek.com