Egy év távlatából teljesen másképpen gondolunk a home office-ra, mint azelőtt. Sokan tartottak attól, hogy szétesik a csapat, koordinálhatatlanná válik a sok projekt, nehézkes lesz az ügyfelekkel történő kommunikáció, és még sorolhatnám a korábbi aggodalmainkat. A humán erőforrás menedzsment szintén egy olyan terület, ami igényli a folyamatos kapcsolattartást, illetve szükség van arra, hogy átlássuk a rengeteg bejövő önéletrajz és próbafeladat alkotta adathalmazt.

A mobil appok rengeteget segíthetnek abban, hogy időt és pénzt spóroljunk. Akár a mobilunkon is elérhetjük az összes szükséges információt, így nincs szükség arra, hogy a számítógép mappái vagy az e-mailek között keresgéljünk egy múlt héten beérkezett önéletrajzot.

Milyen előnyei vannak az automatizált appoknak?

  • Javíthatja az alkalmazottak elkötelezettségét
  • Csökkenti az adminisztrációs költségeket
  • Rengeteg időt spórol
  • Azonnali hozzáférést biztosít a szükséges információkhoz
  • Gyorsítja a döntéshozatalt
  • Erősíti az együttműködést a különböző területek között

Lássuk, milyen funkciók szükségesek egy ilyen alkalmazásban:

1. Központi adatbázis az alkalmazottak adataival

Kiemelt fontosságú egy olyan automatizált rendszer, amely nyomon követi az alkalmazottak változó adatait, és egy központi helyen tárolja azokat. Ezek bármikor megtekinthetők, másolhatók (például szerződésekhez), így nem kell tartani az esetleges hibáktól.

2. Toborzás

Az új kollégák toborzása rengeteg pénzbe kerül, ha végiggondoljuk, hogy számos önéletrajzból kell kiválasztani a legjobbakat, akik később többlépcsős folyamatokon mennek át. Egy megfelelő appon a vezetők direktben megjelölhetik, hogy milyen kompetenciákkal rendelkező kollégára van szükség, milyen magas bért lehet neki kínálni, és milyen feladatokat kell ellátnia. Ezzel jelentősen lecsökkenthetjük a házon belül e-mailezéseket.

3. Pályázók nyomonkövetése

Önéletrajz beérkezése, legjobbak kiválasztása, válasz, első körös interjú, próbafeladat, második körös interjú… Még a HR szakembereknek is nehézséget okozhat egy ekkora káosz áttekintése. Mobil és desktop appon egyértelműen látható, hogy melyik jelentkező milyen fázisban tart éppen, és milyen lépéseken kell végigmennie. Ez a kiválasztást és a legalkalmasabb jelölt felfedezését is sokkal könnyebbé teszi, és csökkenti az esetleges hibákat.

4. Alkalmazottak felvétele

Az automatizált alkalmazás lehetővé teszi új alkalmazottak felvételét, legyen szó munkaszerződésről, vagy akár munkakezdéshez szükséges tudásanyag átadásáról.

5. Alkalmazottak távozása

Az app segít feldolgozni a távozó kollégák felmondását. Ugyanúgy menthető a felmondási nyilatkozat, de akár interjú kérdéseket is ki lehet küldeni a kollégának, amiben kifejtheti a felmondás okát, ami építő jellegű észrevételeket is tartalmazhat a jövőre nézve.

6. Munkaidő nyilvántartás

Hogyan csökkenthetnénk a menedzserek munkaóráit? Például, ha nem nekik kellene ellenőrizni az alkalmazottak munkaóráit, a munkaszüneti napokat és a betegszabadságokat. Az alkalmazás automatikusan kezeli ezeket, így a menedzsernek csak annyi feladata van, hogy jóváhagyja, és már mehet is a bérszámfejtőnek. 

7. Képzésmenedzsment

A képzések nem csak a fejlődés miatt fontosak, hanem az alkalmazottak motiválása miatt is. Ideális esetben ez is a HR szakember asztala, de sok esetben már nem jut erre idő. Appon keresztül nem csak az egyeztetések lesznek egyszerűbbek, de a képzésekre történő jelentkezés, valamint a feladatok és tudnivalók kiküldése is a résztvevők számára.

A fentiekben hét olyan szempontot vizsgáltunk, ami a legtöbb vállalkozás életében gyakran előfordul. Viszont előfordulhat, hogy a te szakmádban ennél jóval több extra funkcióra van szükség. Amennyiben kérdésed lenne, vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk neked kialakítani a személyre szabott HR appodat.

 

Forrás: kissflow.com