Az kétségtelen, hogy napjaink legnépszerűbb telefonos alkalmazásai között előkelő helyen szerepelnek az AR-appok. Ez érthető is, hiszen rengeteg új lehetőséget rejt magában mind a szórakozás, mind a tájékozódás terén. De hogyan lehet mindezt a marketingben alkalmazni? Ideje körüljárni ezt a kérdést is.

Amennyiben követte korábbi cikkeinket az applikációk témájában, akkor bizonyára azzal már tisztában van, hogy az egyedi fejlesztésű alkalmazások milyen sokat vethetnek a latba a vállalkozás életében. A kiterjesztett valósággal operáló szoftverek ezt a lehetőséget fejlesztik tovább egészen kreatív módon. De lássuk, hogyan is néz ki ez a gyakorlatban!

Megnézheti, kipróbálhatja és még meg is veheti

Számos példát láthatunk arra, hogy különböző kereskedelmi cégek a kiterjesztett valóságot hívják segítségül ahhoz, hogy a vevőket megismertessék termékeikkel. Az IKEA esetében például lehetőség van arra, hogy a különböző bútorokat elhelyezzük a lakásban a kijelző segítségével, így láthatjuk azt, hogy például mennyire illik bele a környezetbe és egyáltalán mennyi helyet foglal.

Egy ilyen funkció mellé remekül párosulhat az azonnali vásárlás lehetősége – vagyis az alkalmazásba épített webáruház. Ez lehetőséget teremt arra, hogy miután a vevő meggyőződött arról, hogy a termék megfelel az igényeinek, azonnal hozzájusson, mindezt ráadásul kényelmesen, a telefonja segítségével teheti meg.

A termékeket ezen felül nem csak ilyen módon lehet bemutatni az érdeklődők számára. Egy AR-appban akár elhelyezhető felismerő funkció is, melynek segítségével a mobiltelefonon keresztül további információkat ismerhetnek meg a különböző eszközökről, vagy akár megvizsgálhatják őket kívül és belül egyaránt.

Eladás és edukáció

Napjainkban kulcsfontosságú, hogy kellő információt nyújtsunk az érdeklődők számára a megvásárolni kívánt termékről. Az internet világában a vásárlónak lehetősége nyílik arra, hogy egyetlen kattintással hasonlítsa össze a különböző ajánlatokat, ezért fontos, hogy megmutassa számukra, miért érdemes az Ön termékét választaniuk.

A kiterjesztett valóság erre remek lehetőséget nyújt, mint azt a fenti példákból is láthattuk. Azokat a termékeket, amelyeket a megtekintés pillanatában nincs lehetősége élőben is megszemlélni, vizsgálhatóvá válnak a virtuális térben. Ezzel olyan, létfontosságú ismeretekre is szert tehetnek, amelyre esetleg a leírás szerkesztésekor nem gondoltunk, vagy mások számára nem olyan fontos.

Ez a funkció gondoskodik arról, hogy a felhasználó a lehető legtöbb, felmerülő kérdésére választ kapjon anélkül, hogy komolyabb fáradozásokat kellene tennie érte. Ez vonzó lehet a számára, így nagyobb eséllyel fogja az így megismert terméket megvásárolni.

De miért is ennyire népszerű a kiterjesztett valóság?

Az AR és a VR egyaránt viszonylag új keletű résztvevői a piacnak. A játékipar hamar megtalálta a benne rejlő lehetőségeket, mint például a testközeli játékélmény vagy éppen a valós világhoz társított elemek. Ezek egészen új dimenziót nyitnak a játékosok számára, olyan élményeket, amelyeket korábban nem tapasztalhattak.

Ennek a szórakoztató faktornak köszönhetően a kiterjesztett valóságot használó szoftverek, legyenek tájékoztató jellegűek, vagy játékok, könnyedén megragadják a felhasználók figyelmét. A vásárlás és információgyűjtés egy merőben új, szórakoztató formáját ismerhetik meg az applikáció segítségével.

És hogy miért jó ez a vállalkozásnak? Amellett, hogy a potenciális vevők és partnerek kikapcsolódhatnak az alkalmazás használatával, azt is megmutathatja számukra, hogy fontos Önnek az, hogy jól érezzék magukat. Ez sokat vet a latba akkor, ha azt szeretnénk elérni, hogy elköteleződjenek egy cég mellett.

Szeretné, ha az Ön vállalkozása is rendelkezne saját applikációval? Érdeklődjön a részletekről elérhetőségeink egyikén, tekintse meg csomagajánlatainkat, ha pedig a kiterjesztett valóság keltette fel az érdeklődését, ismerje meg fejlesztéseinket!