Az appod népszerűsítésének az első lépése, hogy elérhetővé tedd az alkalmazásboltokban. De milyen lehetőségeid vannak, ha előfizetéses szolgáltatást kínálsz? Az alkalmazásboltoknak erre is van megoldása, a többségük közvetítői jutalékot számol fel. Cserében ők számláznak, fizetik az áfát, és te az áfával és a jutalékkal csökkentett részt kapod meg a végén. Ez a boltok számára egy igen jelentős bevételt hoz. Cikkünkben áttekintjük az App Store és a Google Play Store díjat, hogy kiszámolhasd, mennyi marad a zsebedben, ha előfizetéses appot kínálsz az ügyfeleidnek. Vágjunk is bele!

Hogyan kereshet pénzt a Google Play Store-on és az Apple App Store-on?

Az alkalmazások terjesztése esetében a szokásos jutalék mértéke 30%, de természetesen itt is vannak kivételek. Egészen pontosan az alábbi szolgáltatások esetén számolhatnak fel jutalékot:

  • alkalmazáson belüli vásárlások;
  • előfizetések;
  • fizetős alkalmazások letöltése.

 

Hogyan kereshetsz pénzt előfizetésekkel? Miért éri meg vállalkozóként ez a konstrukció? Az előfizetésekkel folyamatosan díjakat szedsz az appon keresztül, ami egy sokkal biztosabb bevételt jelent, mint az egyszeri, kisebb eladások. Gondoljunk csak a magazin előfizetésekre, vagy akár a sport alkalmazásokra. A vásárló befizeti a havi díjat, ami számodra egy folyamatos bevételt jelent.

Ezt természetesen az alkalmazásboltok is felismerték, így erőfölényükkel és megkerülhetetlenségükkel élve, ők is részesedni akarnak a bevételeidből. Hogyan működik ez a gyakorlatban? Az alábbiakban az App Store és a Google Play jutalékos rendszereit mutatjuk be.

Apple App Store 

Az Apple App Store több mint egymilliárd felhasználónak nyújt szolgáltatást 175 országban iPhone, iPad, Mac, Apple TV és Apple Watch eszközökön. Nincsenek hosting díjak, viszont az Apple Developer Program éves díja 99 dollár (nagyvállalatoknak 299 dollár), és ezen túl részesedik az alkalmazásod bevételeiből.

2020 novemberéig az Apple 30%os jutalékot kért az összes fizetős app után, illetve az alkalmazáson belüli vásárlásokért szintén. Ez az igen magas jutalék komoly felháborodást váltott ki az Apple felhasználóknál, ezért változtattak a stratégián. Azóta az alábbiak szerint változtak a díjak:

  • 30%-os jutalék, ha több mint egymillió dollár éves nettó alkalmazásbevételt érsz el;
  • 15%-os jutalék, ha:
  • kevesebb mint egymillió dollár az éves nettó bevételed;
  • új ügyfél vagy az App Store-ban;

Google Play Áruház

A Google szintén 30% jutalékot zsebel be a bevételeid után, viszont az előfizetéses rendszerben árusított programok 2018 óta 15 százalékos részt fizetnek az első év után. Az értékesítés összegéhez kapcsolódó feltételt idén a Google is bevezette, ami azt jelenti, hogy 15% jutalékot fizet az, akinek nem haladja meg az egymillió dollárt az egész éves bevétele.

Ezen kívül a fejlesztői fiókhoz egy egyszeri 25 dolláros regisztrációs díjat kell fizetned. A számlázást ugyanúgy a Google végzi, így neked további teendőd nincs ezzel.

 

Látható, hogy a két nagy alkalmazásbolt díjai nem sokban térnek el, és az in app payment esetében mindkettő megkerülhetetlen. A különbség a fejlesztői költségekben rejlik, ugyanis míg a Google-nél 25 dollárért regisztrálhatsz, az Apple esetében 99 dollár a fejlesztői programba történő regisztráció. Amennyiben nem fizikai árut kínálsz, ezeket a költségeket nem tudod kikerülni, ugyanis a szabályzat mindkét platform esetében egyértelmű. Ha széles körben szeretnéd népszerűsíteni a szolgáltatásodat, akkor mindenképpen a fenti két alkalmazásboltot kell célba venned.

Forrás: appradar.com