Az ingatlanok kiadása nem csupán annyiból áll, hogy a tulajdonos bezsebeli a két hónap kauciót, majd havonta ellenőrzi a bérlők utalásait. Számtalan olyan probléma merülhet fel, amit sürgősen meg kell oldanod, és a folyamatosan beérkező kérések, panaszok gyors reakciót igényelnek. Emellett ott vannak természetesen az olyan rutinfeladatok, mint a bérleti díjak és számlák nyomon követése, vagy a szerződések újítása. A kapcsolatfelvétel általában telefonon vagy e-mailen történik, így a feladatok adminisztrálása is értékes órákat vesz el havonta.

Szerencsére napjainkban a fenti folyamatokat egy ingatlankezelő alkalmazással roppant egyszerűen automatizálhatod, így rengeteg időt takarítasz meg. Azonban ez még nem minden, hiszen mindemellett olyan előnyökre tehetsz szert, amire talán még nem is gondoltál.

Érdemes tudni, hogy a alkalmazásboltokban számos használatra kész ingatlankezelő appot találsz, viszont ezek hátránya, hogy a széles tömegeknek fejlesztik, ami miatt sok olyan funkciót tartalmazhatnak, amit már többen igényeltek. Azonban a legtöbb ilyen funkció számodra teljesen felesleges lehet, így ezekért nincs értelme fizetni. Ráadásul nem is a tiéd az alkalmazás, csak előfizetsz rá, így sokkal kevesebb a lehetőséged.

Amennyiben egyedi fejlesztésű alkalmazást használsz, minden jogosultság nálad van, és az igényeid szerint alakíthatod az appodat.

Az ingatlankezelők az alábbi három problémával szembesülnek a leggyakrabban:

1. Kommunikáció

Az ingatlan kiadás során fontos a rendszeres kommunikáció, de ha ez nem is annyira gyakori, akkor is felmerülhetnek olyan problémák, ami miatt fontos, hogy elérjék egymás a felek. Ilyen lehet például egy csőtörés vagy egy megcsúszott bérleti díj. Ha a kommunikáció több csatornán történik, akkor az e-mailek és a telefonhívások rendszerezése, a folyamatok nyomonkövetése rengeteg időt vesz el, és persze még nem is beszéltünk a hibázási lehetőségekről. 

Az ingatlankezelő alkalmazás egyik előnye, hogy egyetlen csatornára irányíthatod a bérlőidet, így láthatod, hogy hol tartanak a folyamatok. Egyértelmű, hogy honnan érkezett befizetés, kinek jár le a szerződése, és kihez kell szerelőt hívni. Ráadásul ezeket a kollégáid is láthatják, így ha netán nyaralni mész, nyugodtan rábízhatod valakire a feladataidat, mivel minden információ egy helyen van.

2. Karbantartási kérelmek

Balesetek a nap bármely szakában előfordulhatnak, és a megoldás gyakran nem elég gyors. A bérlők hétköznapokon munkaidőben telefonálhatnak az ingatlankezelőnek, aki felveszi a kapcsolatot a szakemberrel, majd megpróbál olyan időpontot egyeztetni, ami mindenkinek megfelel. Mobil appon jóval gyorsabb lehet a folyamat, ugyanis a bérlő azonnal jelezheti a problémát, az ingatlankezelő pedig jelezheti a foglalható időpontokat a karbantartásra, amelyek közül másodpercek alatt választhat a bérlő. Az alkalmazásban a bérlő és az ingatlankezelő munkatárs is láthatja, hogy hol tart a folyamat, és igény szerint bármikor kapcsolatba léphetnek egymással, ha további egyeztetés szükséges.

3. Késő kifizetések

A pénzügyi nyilvántartások kezelése során előfordulhatnak hibák. Viszont a jó hír az, hogy ezt nagyon egyszerűen automatizálhatod. Emlékeztetőt és díjbekérőt küldhetsz a bérlőknek, rendszerezheted a bizonylatokat, így jóval kevesebb az esély arra, hogy valami elkavarodik. 

Az alkalmazás használata nem csak az ingatlankezelőknek segít a fenti problémák megoldásában, hanem a bérlők számára is pozitív felhasználói élményt nyújt. A tiszta, egyértelmű kommunikáció, egyszerű kapcsolatfelvétel, átlátható folyamatok, pontos dokumentáció növeli a bérlők biztonságérzetét, és az ő vállukról is terhet vesz le. Amennyiben ingatlankezelőként te is elgondolkodtál egy saját, egyedi alkalmazáson, vedd fel velünk a kapcsolatot.