Néhány évtizede az értékesítők kénytelenek voltak tömött aktatáskákat cipelni, benne rengeteg dokumentummal. Az idő múlásával viszont a vállalkozások áttértek az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerekre, vagyis a CRM-re.

A szoftver az összes nélkülözhetetlen információt képes egyetlen adatbázisba integrálni, ami nagyban hozzájárul a munka felgyorsításához. Az okostelefonok terjedésével a hatékonyság tovább fokozódott, hiszen az alkalmazásoknak köszönhetően már nem csak az irodában, hanem terepen is használhatók ezek a rendszerek. Mitől annyira eredményesek? Miért érdemes neked is használnod, ha eddig nem tetted?

1. Gyors hozzáférés az adatokhoz

Hogyan tudhatsz meg valós idejű információkat a potenciális vagy meglévő ügyfeledről? A mobil CRM rendszereknek köszönhetően bárhol eléred a legfontosabb adatokat, ami az üzlet megkötéséhez szükséges. 

2. Egyszerű adatgyűjtés

Már régen elmúltak azok az idők, amikor a terepen összegyűjtött adatokat az irodában hosszú órákon keresztül kellett rendszerezned. A CRM appok gyakorlatilag mindent integrálnak. Nem csak a meglévő adatokhoz férhetsz hozzá, hanem frissítheted is a meglévő adatbázist. 

3. Jobb ügyfélkapcsolat

Az emberek ma már egyre jobban tiltakoznak az ellen, hogy eladj nekik valamit. Helyette azt szeretnék, hogy bizonyítsd be, hogy megbízható vagy, és foglalkozol velük. Törődsz az ügyfeleiddel? Mi a helyzet az ügyfélszolgálattal? A CRM appoknak köszönhetően naplózhatod az ügyfeleiddel kapcsolatos információkat.

Feljegyezheted az ügyfeled igényeit, az utolsó találkozó részleteit és az igénybe vett szolgáltatást. Nem fordulhat elő olyasmi, hogy felkészületlenül toppansz be egy megbeszélésre, és felesleges kérdésekkel bombázod az ügyfeledet. Ő viszont értékelni fogja, hogy figyelsz rá, és emlékszel a fontos részletekre.

4. Könnyed tervezés

Az eredmények és az ügyfelek nyomon követése soha nem volt ennyire egyszerű! A CRM alkalmazások olyan funkciókkal rendelkeznek, amelyek lehetővé teszik a feladataid nyomon követését, és ennek köszönhetően könnyebben tervezhetsz. Ezáltal kihozhatod a maximumot a munkaidődből, hiszen nem megy el azzal az idő, hogy kitaláld, kivel mikorra szervezz találkozót, és mivel készülj.

5. Szorosabb kapcsolat a csapattal

A rendszeres kommunikáció nagyon fontos az értékesítési csapaton belül, de akár az egyes csapatok között is. Ráadásul ha az ország különböző pontjain élnek és dolgoznak, alapból óriási hátrányt jelent számukra. Egy személyre szabott CRM rendszerrel elkerülhetitek azokat a buktatókat, amelyek a személyes egyeztetések hiánya miatt megtörténhetnek. Az alkalmazáson keresztül a csapatvezetők nyomon követhetik a kollégák folyamatban lévő vagy elvégzett feladatait. Észrevehetik az esetleges hibákat, és segíthetnek, amennyiben a kolléga egy kis szakmai támogatásra szorul, ezáltal pedig maximalizálhatják az eredményeket.

6. Fokozott termelékenység

A CRM app használata számos előnyt jelent az értékesítők számára, de mind közül a legfontosabb, hogy növeli a termelékenységet. Az hogy könnyedén hozzáférsz az ügyfelek adataihoz, naptárhoz, feladatokhoz és automatizált megoldásokhoz sokkal egyszerűbbé teszik a munkádat, és hozzájárul a csapatod eredményességéhez.

Értékesítési tölcsért alakíthatsz ki, amelyen végigvezeted az ügyfeleidet, vagyis átlátható stratégiát alkothatsz, elkerülve ezzel a folyamatos kapkodást. A tervezett és tudatos munkavégzést a csapatod is értékelni fogja, hiszen sikereket érhetnek el.

Amennyiben te is kedvet kaptál, hogy CRM alkalmazást használj a vállalkozásodban, de még számos megválaszolatlan kérdésed akad, keress minket bizalommal!