Hogyan fogjuk meg a felhasználóinkat első látásra?

A UI/UX tervezés és a területet érintő folyamatos kutatások ma már szerves részei az applikáció fejlesztésnek. A megfelelően felépített alkalmazások pénzt termelnek, míg más applikációk, valahogy nem hozzák az elvárt számokat, annak ellenére, hogy funkcionalitás szempontjából rendben vannak.

 

Mindenekelőtt tisztázzuk az alapfogalmakat.

UX/UI design kialakítása egy tervezési folyamat, azaz egy átgondolt struktúra mentén felépítjük az adott felhasználói felületet (UI) és a környezetét (UX).

 

Dain Miller analógiáját idézve, hogy könnyebben megértsük a UI és UX közötti különbséget: „A felhasználói felület (UI) a nyereg és a gyeplő. A UX az az érzés, hogy képes vagy lovagolni.”

 

Az applikáció designjának tervezésének elkezdésekor nagyon fontos figyelembe venni azt, hogy az alkalmazás milyen problémára fog megoldást nyújtani. Az applikáció egy termék, ami minél jobban elégíti ki a felhasználók elvárásait, annál nagyobb volumennel segít értékesíteni a terméket/szolgáltatást.

 

De mégis honnan tudható az, hogy a leendő felhasználóknak mire van szüksége?

Piackutatás, elemzés, de ami még ezeknél is fontosabb azok a felhasználói szokások, figyelembe vétele. A legelső szabály: tökéletesen megismerni azt, akinek a terméket szánjuk.

 

UX és UI: Két kifejezés, amelyet gyakran felváltva használnak, de valójában nagyon különböző dolgokat jelentenek.

 

UX =User Experience, tehát felhasználói élmény:

A felhasználói élményt már az is befolyásolja, hogy a célszemélyünk hallott-e már a termékünkről/szolgáltatásunkról. Milyen reklámot látott róla, milyen véleményeket olvasott.

Építőelemek, amiket nem szabad kihagyni:

  • Hasznossá: milyen valós problémákat old meg? Mekkora értéket képvisel?
  • Használhatóság: könnyű és kényelmes használni?
  • Tanulhatóság: milyen könnyen lehet a funkciókat megismerni?
  • Érzelmek: milyen pozitív hatásokat vált ki? Mennyire köti le a felhasználót?

 

UX stratégia kialakításhoz további néhány fontos szempont:

  1. Ki a célközönség?
  2. Mi a probléma, amit megold a termék/szolgáltatás?
  3. Mitől támadhat fel a felhasználóban az érdeklődés vagy a bizalom a termék/szolgáltatás/márka iránt?
  4. Hogyan fogjuk elvezetni a vásárlásig legegyszerűbben?

A fentiek tisztázása után elkészül a drótváz, tehát megtervezzük az applikáció felépítését.

 

A drótvázra kerülnek „felpakolásra” a design elemek.

 

UI = User Interface vagy is felhasználói felület!

Egyértelműen az elmúlt évek egyik királya többek között a MINIMAL, letisztult stílus. Legfőbb jellemzői:

  • átlátható,
  • strukturált,
  • könnyen emészthető.

Legnagyobb előnye, hogy időt és energiát spórolunk a felhasználónak azzal, hogy lényegre törő és könnyen olvasható információt biztosítunk neki.

 

A színek, gombok, logikus oldalfelépítés, gyorsaság, biztonságos használat… Ezek mind-mind fontos összetevői egy kiváló applikációnak.

Elképesztően sok kritériumot említhetnénk meg, de ami biztos, ha kispóroljuk a tervezést, a végeredmény jobb esetben is csak súrolja majd a közepes minőséget!

 

2020-ban is az aduász az alkalmazásfejlesztésnél: egy ütős design! Mi az AppSolution-nál erre nagy hangsúlyt fektetünk. Olyan UX/UI design-t tervezünk, amely nem csak 2020-ban állja meg a helyét, hanem évekkel később is.