Legutóbbi bejegyzésünkben arra hoztunk néhány ötletet, hogy miképpen teheted lojálisabbá az ügyfeleidet a mobilappod segítségével. Ugyanis ha jól használod az alkalmazásodat, és legalább annyi energiát fektetsz a mindennapi kezelésére, mint az indulás előtt a fejlesztésébe, akkor növelheted az ügyfeleid elkötelezettségét a márkád iránt, és végeredményként a törekvésed a bevételeiden is látszanak majd. Folytassuk a sort újabb hasznos tippekkel!

1. Ne válaszolj robotként

Az emberek 67%-a válik csalódottá, ha nem beszélhet valódi, létező személlyel, hanem helyette egy géppel kell megértetnie magát. Viselkedj úgy, ahogy azt a felhasználók elvárnák, és légy természetes! Az ügyfeleid értékelni fogják, amennyiben hús-vér ember próbálja megoldani a problémáikat. Mutass empátiát, és beszélj köznyelven, de ne vidd túlzásba, például a szlengeket azért lehetőleg kerüld! A kölcsönös megértés növeli az ügyfeleid bizalmát.

2.  Tedd lehetővé, hogy egyszerűen lemondják a szolgáltatást

Jogos a kérdés, hogy most akkor kivel is vagyunk? Természetesen nem az a célunk, hogy az ügyfeleid lemondják az előfizetésüket, vagy ne vásároljanak soha többet tőled. Épp ellenkezőleg! Ám amennyiben megnehezíted a visszalépésüket, rengeteg negatív értékelést kaphatsz, ugyanis túlságosan nyomulósnak fogsz tűnni. És az emberek nem szeretik, ha valamit rájuk erőltetnek.

Az ilyen típusú hozzáállás az ügyfélszolgálaton megengedhetetlen, ugyanis a negatív hír sokkal gyorsabban terjed, mint a pozitív értékelések. Ne égesd fel a hidakat, ne hagyd, hogy rossz szájízzel távozzanak az ügyfeleid, ugyanis semmi nincs veszve, később még visszatérhetnek!

Mielőtt azonban elengednéd az ügyfeleidet, derítsd ki, hogy miért mondják le a szolgáltatásodat! Ez az információ segíthet neked abban, hogy csökkentsd a lemondások mértékét.

3. Ismerd meg az ügyfeleidet az appodon keresztül

Tízből kilenc fogyasztó értékeli és igényli a folyamatos felhasználói élményt. Az alkalmazásod megjelenését teljes mértékben testre szabva olyan felhasználói élményt nyújthatsz, amire az ügyfeleid vágynak. Gyűjts adatokat a felhasználókról, fedezd fel az igényeiket, és ismerd fel időben a felmerülő problémákat! Használj push értesítéseket, és elemezd a reakciókat!

4. Légy innovatív!

A kiváló ügyfélélményt nyújtó, jól felépített appokkal rendelkező vállalatok 81%-a felülmúlja versenytársait. Milyen esetleges elvárásai lehetnek az ügyfeleidnek a márkád és az appod felé? Lehet, hogy még bele sem gondoltak abba, hogy milyen mértékben válhat az előnyükre egy appon belüli új funkció, és mire észbe kapnak, már a mindennapjaik részét képezi, hiszen gyorsan és egyszerűen oldja meg a problémáikat.

5. Alakíts ki megfelelő helpdesk platformot az ügyfélszolgálatnak

Teljesen mindegy, hogy az ügyfélszolgálatod egy vagy száz emberből áll, fontos, hogy egy olyan modern támogató szoftvert kapjanak, ami számukra is átlátható, és gyorsan képesek vele megoldani az ügyfelek problémáit.

Érdemes átgondolni a fentieket, mielőtt még belevágnál az app fejlesztésbe, ugyanis megfelelő felhasználói élmény nélkül mit sem ér, hogy felkerültél a Google Play vagy az App Store virtuális polcaira. Tarts velünk, és legközelebb újabb hasznos tanácsokkal és újdonságokkal várunk az appok világában!

Forrás: https://www.webbroi.com/blog/10-quick-tips-for-effective-mobile-app-customer-support